וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נגד הקורקינט

ירון אדרי

15.12.2009 / 16:02

מאות קורקינטים ממונעים הוחרמו במבצע משותף למשרד התחבורה והמכס. "מדובר בכלי קטלני בעל רמת בטיחות נמוכה"

במבצע משותף למשרד התחבורה ומינהל המכס ברשות המסים שנערך היום (שלישי) בתל אביב, הוחרמו מאות קורקינטים וסקייטבורדים ממונעים. המבצע הראשון מסוגו נגד כלים מסוג זה זכה לשם 'מעות חנוכה' ברוח החג והשתתפו בו גם משרד התמ"ת ויחידת 'חורב' של המשטרה. את המבצע יזם שר התחבורה ישראל כץ.

בשעות הבוקר פשטו צוותי הפעולה על מספר בתי עסק בגוש דן המציעים למכירה קורקטינטים וסקייטבורדים ממונעים המוגדרים על ידי משרד התחבורה כלא חוקיים. כאמור, מאות יחידות הוחרמו כמו גם חלקי חילוף שנמצאו במקום. באחד המקרים בהגיעם לבית עסק בגבעתיים, נאלצו הצוותים לפרוץ את הדלתות לאחר שהבעלים נמלט מהמקום. עוד נמצאו באחד מבתי העסק שפעל ללא רישיון מתאים, כלים מייצור עצמי.

על פי תקנות התעבורה, ניתן לייבא לישראל קורקינטים חשמליים בלבד עד 100 וואט, שמשקלם אינו עולה על 12 ק"ג ומהירותם המרבית 12 קמ"ש. בחלק מהמקרים נתפסו קורקינטים בעלי משקל הגבוה פי 3 מהמותר וכן כאלה שמהירותם 45 קמ"ש. עוד נתפסו אופניים חשמליים בלתי חוקיים.

"מדובר בכלי קטלני בעל רמת בטיחות נמוכה, המהווה סכנה חמורה לרוכבים עליו, להולכי הרגל ולנוהגים בכביש", כך מוסר היום השר כץ בתגובה למבצע. אולם, עד כה ידוע על תאונה אחת בלבד שבה קיפח רוכב קורקינט את חייו. כנגד בעלי העסקים עליהם פשטו היום הצוותים תוגש תביעה משפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully