וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפלר: רעם כחול וחשמלי מדובאי

20.12.2009 / 8:30

'קפלר מוטורס' תחשוף בתערוכת הרכב של דובאי מכונית 'על' מהוקצעת מצויידת במנוע היברידי של פורד המפיק 800 כ"ס

למרות הקריסה הכלכלית הפתאומית, גם לדובאי יש תערוכת רכב בינלאומית עם אולמות עמוסים בכלי-רכב שעלותם הכוללת גבוהה מהתל"ג של המדינה קטנה. לחובבי המכוניות העשירים מהסביבה אין זה אלא תמריץ לפתוח את הארנק עד הסוף ומי שיעז, אולי יצליח לשים את ידו על אחת מ-50 המכוניות של חברת 'קפלר מוטורס' שמביאה למפרץ את הבריאה הראשונה שלה - MOTION.

את דגם הבכורה תכנן נהג המירוצים ראס וויקס, שמחזיק כמה שיאי מהירות מסביב לעולם. העיצוב אינו פורץ דרך ונשען על רכיבים ויזואלים מהמקלארן F1 המיתולוגית וכן מכלי-הרכב של 'סאלין', כמו ה-S7 חסרת הפשרות. בפנים שוכנים שני מושבים העוטפים את הנהג והנוסע באריזת קרבון על גבי שלדת מונוקוק. אפרופו סאלין, המנוע שוויקס תחב מאחורנית נלקח מפורד. ואם כבר פורד, ראוי לציין שזו המכונית השנייה אחרי הפורד GT שמסתייעת באחת היחידות הקיצוניות ביותר בהיצע של היצרנית.

נפחו של המנוע אינו גדול ועומד בסך הכול על 3.5 ל'. אבל בטכנולוגיית הגדישה הכפולה של ה'אקו בוסט', הוא מפיק כ-550 כ"ס משישה צילינדרים הנשלחים לסרן האחורי. הספק זה סביר בלבד בגזרת העל ולכן קפלר משדכת לו מנוע חשמלי המוסיף עוד 250 כ"ס שמזרימים אנרגיה לסרן הקדמי. שני המנועים חוברים כדי לסחוט 800 כ"ס משותפים לרשות הנהג ונתמכים על ידי מערכת הנעה כפולה אדפטיבית המשגרת את המכונית ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות ועד מהירות מרבית של 323 קמ"ש. במסגרת התכנון, קפלר התקינה גם מערכת בילום קראמית C3 AeroRotors לכל ארבעת הגלגלים שאמורה לבודד את החום בזמן האטות חריפות ולשמור שהמכונית לא תתפרע תחת עומסים כבדים.

את המכונית תשלח קפלר לכבישים בתחילת 2011, בכמות מוגבלת ל-50 כלי-רכב כאמור. המחיר לא פורסם עדיין וכנראה גם לא מחר היות ובשביל לזכות באחת, כנראה שאין מנוס מלהגניב כמה מעטפות עם בקשיש תחת השולחן. כנראה שקפלר בחרה בתבונה היכן לערוך את הבכורה.

קפלר. אתר יצרן
קפלר/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully