וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו מיני יורדת לחוף הים

ירון אדרי

16.12.2009 / 11:25

חטיבת מיני של ב.מ.וו מציגה גרסת קונספט כפולת הנעה לרכב הפנאי שיושק בסתיו הקרוב. תכינו את השמשיות והכפכפים

בסתיו 2010, תשיק ב.מ.וו את הדגם הרביעי לבית מותג מיני אשר יכוון לחובבי השטח. את תקופת הביניים כנהוג, היא מנצלת לסוג של יחסי ציבור עם גרסה רעיונית טרום ייצור לדגם הראשון - מיני קרוסאובר קונספט שהוצג בתערוכת פריס 2008. כמובן שארה"ב היא מוקד המשיכה העיקרי ועל כן תוצג ה'ביצ'קומבר קונספט' בתערוכת דטריוט שתתקיים באמצע חודש ינואר.

כמעט מכל זווית שמתסכלים עליה, הביצ'קומבר מסגירה את שיוכה המשפחתי. החזית שומרת אמונים לעיצוב המסורתי בצורה הטובה ביותר למרות התפיחה על מכסה המנוע (פתח צינון לטורבו כמובן) וגופי התאורה שנשתלו בגריל הכרום. המראה הנפוח ממשיך אל בתי הגלגלים המאכלסים חישוקי 17 אינטש וגומי מתאים למקומות בהם אין אספלט. ההנעה איך לא, כפולה.

כמו המיני עצמה שחודשה לפני עשור על בסיס הדגם המקורי משנות השישים, כך גם הקונספט שממשיכה את רוחה של ה'מיני מוק'. מדובר בהכלאה מוזרה למען האמת בין מיני, באגי ועגלת גולף אשר יוצרה בין 1964 ל-1968 בכמות של 14,500 יחידות. כמו המוק, גם כאן נעשה ויתור על הדלתות והגג לחיבור מקסימלי של ארבעת היושבים עם הטבע. ולמקרה שהטבע מחליט להוריד ממטרים, גג רך מתקפל יעניק מחסה תוך זמן קצר. כמו כן, לוחות פלסטיק ייעודיים שיותקנו מבעוד מועד במקום בו אמורות להיות הדלתות, יעניקו הגנה גם מהצדדים.

כמעט ארבעה מטרים הוא אורכה של הביצ'קובר, שמציעה מגוון אפשרויות התאמה לנוסעים ומטלטלין. המושבים מאחור נעים קדימה-אחורה כדי לאפשר מקום מספק לרגליים או לחילופין, להשאיר מקום למטען. גם כאן הפעילו המעצבים דימיון חופשי כשאת נפח ההטענה חילקו לשניים - צד אחד סגור והשני פתוח להובלת חפצים ארוכים. המתקן לגלגל החלופי אגב, ריק היות וצמיגי הקונספט הם מסוג 'ראן פלט' המאפשרים תנועה גם עם פאנצ'ר. אז למה הוא שם? פשוט כדי לאחסן חפצים שאינכם רוצים בתוך תא הנוסעים החל מאשפה ועד בגדים רטובים או מלוכלכים בבוץ.

היות והקונספט מיועד לנוע באוויר החופשי, מיני צמצמו למינימום את פתחי המיזוג ובמקומם הציבו רמקולים למערכת סאונד איכותית ואלמנטים לשטח כמו מצפן, מד זווית וכדומה. כעת נותר להמתין לרכב הסדרתי שיוצג בתערוכת ז'נבה ככל הנראה (מרץ 2010) ולראות מה מהקונספט יגיע לייצור. היו בטוחים שהדגם הסדרתי יכלול גג ודלתות, אך קרוב לוודאי שגם תימצא הסדנה שתציע משהו קרוב יותר לביצ'קובר.

מיני ביצ'קומבר קונספט. אתר יצרן
מיני ביצ'קומבר קונספט/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully