וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינספיד מציגה: סימביוזה תחבורתית

16.12.2009 / 13:15

סדנת הטכנולוגיה השוויצרית מתעוררת וחושפת לא רק מכונית חדשה ומשוכללת, אלא מערכת תחבורה שלמה לערים הצפופות

כבר יותר משלושים שנה שסדנת רינספיד השווייצרית לטכנולוגיה ועיצוב מנסה להמציא את הגלגל מחדש, לפני תערוכת הבית מבחינתה בז'נבה. הדמיון הפרוע של המהנדסים השווייצרים כבר שלח אותנו לשייט עם מכונית אמפיבית, את ג'יימס בונד לצלילה עם לוטוס, אותנו לנהוג במכוניות שקופות, באחרות שמראות רגשות ומה לא. ומה צופנת לנו השנה הסדנה המהפכנית?

במקום להשיק עוד מכונית רעיונית שבנויה מחומרים שהגיעו במשלוח על אסטרואידים מכוכבים אחרים, רינספיד מציגה רעיון תחבורתי מהפכני לערים צפופות, אשר עשוי לעבור מהשלב הדמיוני אל המציאות בטווח הלא רחוק.

וכמו כל רעיון דמיוני, בסיסו במציאות והוא מכונית חשמלית שאינה פולטת כל מזהמים. ומה חדש כאן תשאלו, ובצדק? החידוש מגיע בכך שהמכונית הזו ששמה נבחר להיות 'UC?' (אתה רואה? או 'אורבן קרוזר') מציעה ממדים אפוניים (אורך של 2.5 מטר בלבד), היא תסיע בנוחות שני נוסעים ומטענם, המנוע החשמלי שלה יפיק כ-13 קג"מ של מומנט לתנועה חלקה ויוכל להניע אותה למרחק של 120 קילומטרים עד לטעינה הבאה.

אבל הרעיון של רינספיד לא תם כאן, כי בשלב כזה או אחר, המכונית אמנם תצליח להשתחל בקלילות בתנועה העירונית הסואנת, אבל היא לא תוכל להגיע מעיר גדולה אחת לאחרת מבלי להזדקק לטעינות חוזרות ונשנות בטח כאשר הכבישים הראשיים נראים כמו נתיבי איילון שלנו בשעות העומס. ולכן, נרקם רעיון התחבורה הרחב יותר וזה כולל קרונות מיוחדים ברכבת, שממילא נעה מכל מקום לכל למקום באירופה הנאורה תחבורתית, ואלה באמצעות תיאום אינטרנטי פשוט, יוכלו לשאת ולהסיע את מכוניות ה-'UC?' על נוסעיהן מעיר אחת לאחרת, ללא פקקים וללא זיהום מיותר. בזמן הנסיעה ברכבת, ניתן גם יהיה לחברה לטעינה מהירה, כדי שבמצברי הליתיום-יון יהיה לכם מספיק מיץ לנוע גם בעיר אליה הגעתם.

כדי לפתח את מכונית זו ואת הרעיון התחבורתי הגאוני שמסביבה, חברו לא פחות מ-20 חברות שונות בעלות תחומי התמחות שונים לרינספיד ובניגוד למכוניות קונספט מעברה של החברה השווייצרית, נראה שרעיון זה ישים ביותר בטווח הלא רחוק. אותנו זה שכנע. ואתכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully