וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'ופר העממי של הונדה, בארץ

16.12.2009 / 16:00

היצע האופנועים של הונדה בישראל קיבל דגם חדש ומהפכני - 'צ'ופר' מעוצב וסדרתי לעם במחיר 139 אלף שקל

בתחילת שנת 2009 הונדה היממה את עולם הדו-גלגלי, לא עם כלי סופר-ספורט סופר קיצוני, אלא דווקא עם הפניה לנישה הכי לא צפויה מבחינתה - אופנועי הצ'ופר. אלה אופנועים יקרים מאוד שלרוב מתחילים את חייהם בסדנאותיהם המעושנות של בוני אופנועים בהזמנה מיוחדת בארה"ב (ואף באירופה) ונהנים מתדמית פורעת חוק מסויימת. אולם לא עוד, שכן הונדה כינסה שורה של מהנדסים ומעצבים כדי להפוך את הייצור בבניה אישית למוצר בייצור סדרתי.

לאופנוע זה קוראים פיורי (FURY - זעם) והוא נוגד מאוד את התנהלותה הכללית וההיסטורית של הונדה ולטעמנו לפחות, מדובר במוצר נאה במיוחד. על הנעת ה'צ'ופר החדש אחראי מנוע V טווין (52 מעלות) בנפח 1,312 סמ"ק שמגיע ברובו מה-VTX1300 של הונדה, אך בדרך החליף ראשי מנוע, קאמשפטים ואף קיבל הזרקת דלק כדי מחד לשמור על האמינות, השרידות והעלות של שימוש במנוע מוכר ומאידך, להציע רמה נאותה של עדכניות טכנולוגית.

אין ספק כי העיצוב הוא החלק החשוב ביותר באופנוע זה וגם כאן נעשו מאמצים לגשר בין עולם הבניה האישית לבין השימושיות היומיומית והצרכים הטכניים. כל למשל הותקן המזלג הקדמי בזווית של 38 מעלות בדומה לחלק גדול מהצ'ופרים האמריקניים, אך בין צינורות השלדה הקדמיות הותקן רדיאטור קטן שתוכנן במיוחד עבורו, משום שמנוע זה נעזר בקירור מים ולא מסתפק באוויר בלבד.

כמו כן, בחזיתו הוא נועל צמיג בקוטר גדול של 21 אינטש ברוחב 90 מ"מ ומאחור צמיג במידות 200/50 R18 אשר גם יעניק לו נוכחות על הכביש אך גם לא אמור לפגוע יתר על המידה ביכולת הפניה שלו. בנוסף לכך, עיצובו הזורם גורם לו להראות כבעל זנב קשיח, אך בעצם מסתיר בצורה מאוד מוצלחת את המתלה האחורי שגם מציע כוונון מלא ושיכוך למהמורות הדרך. בניגוד לרוב הצ'ופרים האמריקניים, את הכוח הוא מעביר ללגל האחורי מתיבה בעלת 5 הילוכים לא על ידי רצועה, אלא על ידי גל הינע (דרייב שאפט).

הפיורי של הונדה הגיע כאמור לישראל בימים האחרונים ושיווקו יחל כבר בשבוע הקרוב כשמחירו יעמוד על 139 אלף שקל. מבחן רכיבה על הפיורי החדש תוכלו למצוא כאן בקרוב.

הונדה פיורי. אתר יצרן
הונדה פיורי/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully