וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרה 1 מתחברת לשקע

17.12.2009 / 9:30

ב.מ.וו מרחיבה את היצע המכוניות החשמליות עם הצגתה של סדרה 1 אקטיבE קופה. 160 ק"מ בין טעינות ויש גם ביצועים

ב.מ.וו תחשוף בתערוכת דטרויט את אחותה המשפחתית של המיני E החשמלית – סדרה 1 E אקטיב בתצורת קופה, עוד קונספט אקולוגי במסגרת ה-'EfficientDynamics'. עם מכונית זו מקווה החברה להשתלב במסגרת החכרת כלי-רכב חשמליים שהחלו עם המיני E בארה"ב ומאפשרים לייעל את הטכנולוגיות שתכנסה לשימוש כשהמוצרים ימכרו בשגרה ובמספרים גדולים.

מערכת ההנעה החשמלית דומה במכלליה לזו המאוכלסת במיני, אולם ההספק וניהול המנוע מעט שונים. היחידה החשמלית שוכנת על הסרן האחורי ומפיקה כ-170 כ"ס ו-26 קג"מ לערך, בגיבויו של מנוע חכם שמתיר ניצול מומנט גם בתחומים גבוהים. מערך הסוללות פותח בצוותא עם חברת SB LiMotive ומשתמש בטכנולוגיה נפוצה של ליתיום-יון. טווח הנסיעה לרשות הנהג עומד על 160 ק"מ בין טעינות כשהטענה משקע ביתי נמשכת פחות מארבע שעות.

על אף שמדובר בדגם רעיוני מבטיחה ב.מ.וו שתכונות הניהוג הספורטיביות המסורתיות תשמרנה כפי שנהוג בדגמים הסדרתיים. כך למשל, המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך כ-9 שניות (עד 60 קמ"ש כחצי מהזמן בין 4.5 ל-5 שניות) והמהירות המרבית תוגבל ל-145 קמ"ש. כדי לשמר את האנרגיה הוכנס מנגנון רגרנטיבי אוטומטי שמסוגל (תיאורטית) להוסיף כ-20 אחוזים לסוללות בכל פעם שהנהג מוריד את הרגל מדוושת התאוצה.

המכונית תערוך את בכורתה בתערוכה הצפון אמריקנית בדטרויוט שנפתחת בינואר. יעד מרכזי שהוכתב על ידי בכיריה אשתקד כשהוחלט לפצל את החטיבות ולייצר את ה- Megacity Vehicle במסגרת פרוייקט 'I'. מונח שמתאר כלי-רכב קטנים או משפחתיים לסמטאות העיר בטכנולוגיה אקולוגית שייצרכו מינימום משאבים וייקלו על הזיהום הסביבתי באופן ניכר.

ב.מ.וו סדרה 1 חשמלית. אתר יצרן
ב.מ.וו סדרה 1 חשמלית/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully