וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודיסאה במיני קופר

19.12.2009 / 12:06

הבריטית של ב.מ.וו מפתחת לדגם הפופולרי בקרה ווקאלית שתחנך אתכם לנהוג נכון. רק אל תריבו איתה כמו עם בן/בת הזוג

מיני משלימה בימים אלו עבודה על מערכת בינה מתוחכמת בשם 'Mission Control'. זהו מחשב משני שהותקן מאחרי תא הכפפות ומפקח על אופן הנהיגה שלכם כדי שתדעו לתקן שגיאות. המערכת מצויידת בספיקר חיצוני רב-עוצמה חמוש במנעד ווקאלי בעל 3 טונים שונים, כאשר כל אחד מהם מדווח על תפקודו של מכלול אחר. כך לדוגמה, יחידת ההנעה זוכה לטון גברי ועמוק, תצרוכת הדלק לקול של שוחר סביבתי והשלישי סתם שגרתי ומציין בהומור מה הטמפרטורה הרצויה בחלל הנוסעים. אלו רק קומץ מן האפשרויות הרבות.

מחד, מיני טוענת שזו מערכת "בידור והנאה". היא משודכת למערכת השמע אך אין לה העדפה לסוג המוזיקה שאתם בוחרים לשמוע. כנראה שאת את זה היא משאירה לוויכוחים תוך-משפחתיים. מאידך, היא כן תשמיע את טענותיה בכל תפעול מכני מטופש; למשל, אם שכחתם את בלם היד למעלה בזמן נסיעה, אחד מן הקולות (סביר של הגבר) יגיד "אם אתם אוהבים את בלם-היד, שחררו אותו לחופשי". דוגמה אחרת יכולה שתהיה דרך בקרת האקלים. נניח שהפעלתם את המיזוג והחלונות פתוחים, קול נשי יעיר לכם על כך בלגלוג מתוך מבחר אמרות עוקצניות.

להוציא האלמנט הבידורי, למערכת יש תפקוד פרקטי וחיוני לבטיחות. היא תעיר לכם על אי-חגירת חגורות בטיחות, תוודא שאתם שומרים על סל"ד נמוך כשטמפרטורת המנוע נמוכה, וכן תנסה לשדרג את יכולת הנהיגה שלכם בכל מיני פיתולים ופניות. למי שתוהה, אין למערכת התראה על מכמונות מהירות או משבשי רדאר, גם לא לייזרים שיוצאים מהפנסים.

בינתיים, תשווק המערכת במסגרת ניסוי קטן במהדורה מוגבלת של המיני CAMDEN, שיוצרה לציון 50 שנה להווסדותה של המכונית. עם 1,500 משפטים מובנים בתוך המנגנון, מומלץ להגיע לכל נסיעה במצב נינוח ולא לשכוח להוריד בלם יד ולסגור חלונות, שלא תצאו אהבלים בעיני המחשב.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully