וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו מציגה: C30 שקע-תקע

18.12.2009 / 14:03

החברה השוודית חושפת את הקומפקטית החשמלית שתושק בתערוכת דטרויט. בינתיים תופעל במסגרת ניסוי בציי רכב

לפניכם ה-C30 'אי-דרייב' החשמלית של וולוו. הדגם זוכה להופעה מגובשת לאחר 4 חודשים של ספק והשערות אם כלל ניתן היה להגיע לייצור מלא, לאור המצב הכלכלי המעורפל שרובץ על היצרנית. האם יש קשר בין ההשקה להתקרבות מועד חתימת עסקת המכירה בין פורד לג'ילי הסינית? מסתמן שכן. על כל פנים מרגישים השוודים קצת יותר ליברלים בחשיפותיהם לציבור, ומה טוב מאשר להתחיל עם מוצר אקולוגי.

ה-C30 אוחזת במראה זהה לגרסת הבנזין והדיזל. גם תא הנוסעים שבתור מכונית קונספט לכל דבר היה מעין עיבוד של רעיון עם צינורות חשופים, התלכד לקבינה משפחתית נעימה. המנוע החשמלי של ה-C30 מנפק כ-111 כ"ס ומוזן אנרגיה מסוללות ליתיום-יון. כמו במרבית המכוניות החשמליות פרק ההטענה ינוע בין 7 ל-8 שעות, תלוי בעוצמת השקע בקיר.

בהיבט היכולת והנסועה ה-C30 מצהירה על תאוצה ירוקה וחרישית ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות. טווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על 150 ק"מ עם אפשרות להגדלה בהתאם למשקל הנוסעים. לעת עתה מדובר בפרויקט ניסיוני שוולוו תערוך בערי אירופה הסואנות. לצורך העניין נרתמו למשימה 50 כלי-רכב מהדגם החשמלי על ידי מימון בהיקף של 13 מיליון יורו מטעם הממשלה השוודית.

הנהגים שאמונים על ליקוט האינפורמציה יערכו מדידות והתאמות במשך שנתיים ובסיום יגישו את מסקנותיהם לגביי אפשרויות תשתית וכן יערכו סקר פופולאריות ויחס כלפי כלי-רכב חשמליים. לאחר מכן וולוו תדע אם יש מקום לייצור מסחרי ובתנאי שבעלת הבית החדשה תדע למנף את הפרויקט בצורה נבונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully