וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר: פיאט אינסייד

21.12.2009 / 10:33

פיאט תטמיע את טכנולוגיית מנועי ה'מולטי אייר' שלה גם ביחידות ה-V6 האמריקניות של קרייזלר במגמה להפחית את תצרוכת הדלק

שיתוף הפעולה בין קרייזלר לפיאט ישא פרי כבר בשנה הקרובה. מנועי הארבעה והשישה צילינדרים מהמדף האמריקני, יסתייעו במכללי טכנולוגיית ה-'מולטיאייר' של היצרנית האיטלקית. כך מסר השבוע מנכ"ל פיאט-קרייזלר סרג'יו מרצ'יונה לכלי-התקשורת בארה"ב במסגרת היערכות המותגים לקראת תערוכת הרכב בדטרויט, שתפתח בעוד פחות מחודש.

המנועים יתלכדו במפעלה של קרייזלר בדנדי מישיגן, בהשקעה כספית שהיקפה כ-177 מיליון דולרים. יכולת התפוקה של המפעל תעמוד על כ-100 אלף מנועים בשנה שיורכבו על ידי 600 עובדים חדשים שייכנסו למעגל המועסקים בקבוצה האיטלקית-אמריקנית. בשלב ראשוני, מנועי ה-1.4 ל' (FIRE MultiAir) יאכלסו את דגמי ה-500 המיוצרת במקסיקו כאשר חצי מהכמות שתופק תשלח לאמריקה הלטינית.

מנוע ה-1.4 ל' מייצר כ-102 כ"ס ב-6,750 סל"ד וכ-13.5 קג"מ. פרק ב' של הפרויקט ישמיש מגדש-טורבו זעיר שיעלה את ההספק ל-175 כ"ס. על פי פיאט, טכנולוגיית ה'מולטיאייר' הנעזרת במנגנון אלקטרו-הידראולי לבקרה על שסתומי היניקה, תוכל להפחית את תצרוכת הדלק בכל מנוע בשיעור של עשרה אחוזים ולהזניק את ההספק המופק באחוז זהה. מנכ"ל פיאט כינה את הטכנולוגיה לאחרונה כ"תזמון שסתומים משתנה על סטרואידים".

המכוניות הראשונות שתעשנה בו שימוש הן כאמור הפיאט 500, וכן האלפא מיטו שתושק מחדש ב-2010 לצד אחותה הספורטיבית שמחזירה אותנו לעבר – מיטו 'תלתן ירוק' (Quadrifoglio Verde). אולם, מעניין יותר לראות את הטמעת המולטיאייר במנועים אמריקניים למהדרין. ב-2011 מקווים בקרייזלר שניתן יהיה לשלב את המכללים גם במנועים המסורתיים של התוצרת האמריקנית כשבראש סדר העדיפויות מנוע ה'פנסטאר V6' בנפח 3.5 ל', השוכן בין היתר בג'יפ גרנד-צ'ירוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully