וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונצרן פולקסווגן סוגר את הארנק

23.12.2009 / 11:00

הקונצרן מצהיר שלא ירכוש מותגים חדשים לאחר הנגיסה בפורשה וסוזוקי. מנכ"ל החברה: "אנחנו מרוצים מהליין הנוכחי, לא צריך עוד"

פולקסווגן לא ירכוש מותגים נוספים על אלו השוכנים כיום בחסותו, כך מסתמן עתה לאחר שמנכ"ל הקונצרן מרטין ווינטרקון החליט לסגור את הברז בתום מסע רכישות עתיר-תקציב שארך כמעט שנתיים. חברות הבת של פולקסווגן צלחו את המשבר הכלכלי מהקשים בתעשיית הרכב, פעלו בהצלחה להרחיב את שורותיו של הקונצרן והזניקו אותו לפרקים למקום הראשון בעולם על חשבונה של טויוטה.

בשורותיו של קונצרן הענק הגרמני נמנים המותגים אודי, בוגטי, בנטלי, למבורגיני, סיאט, סקודה ופולקסווגן כמובן וכן יצרניות המשאיות מאן וסקניה. בחודש שעבר ביצעו בכיריו שני מהלכים רבי-חשיבות מבחינת תפוצה ומכירות עת נרכשו 49.9 אחוזים ממניותיה של יצרנית מכוניות הספורט פורשה וכ-20 אחוזים ממניות סוזוקי שיאפשרו פריצה של פולקסווגן בקבוצות המכוניות הקטנות במדינות מתפתחות לאור ביקוש גדול לכלי-רכב זולים באיזורים אלו.

עוד במסגרת השופינג של הקונצרן, נזרק גלגל הצלה ליצרנית הפרטית 'קרמן' לפני כחודשיים. לא ידוע אם פולקסווגן מתכוונת להשיב את דגמי הסדנה לחיים, אולם נראה כי בשלב זה רצפת הייצור תשמש להרכבתה של הפורשה בוקסטר. בראיון שהעניק המנכ"ל ווינטרקון למגזין הגרמני 'WirtschaftsWoche' אמר כי הוא מרוצה מהתקדמות החברה. "יש הרבה מביעי עניין להצטרף אלינו לנוכח האסטרטגיה המוצלחת, אבל אני חושב שמבחינתו הגענו לאן שרצינו וזה די והותר כרגע".

מוקדם יותר השנה הצהיר נשיא פולקסווגן פרדיננד פייך כי התאגיד בראשו הוא עומד יחבוק 12 מותגים. יחד עם קרמן, פורשה וסוזוקי, אכן עומד כעת פייך בהבטחתו. אולם, חשוב לציין כי לאחרונה רכשה קטאר 17 אחוזים מפולקסווגן (10 אחוזים בפורשה), ובכך הצליחה לשריין לעצמה מושב בדירקטוריון של היצרנית משטוטגרט, ולהפוך לשלישית בחשיבותה בקונצרן יחד עם משפחת פייך ומספר מחוזות בצפון מערב גרמניה. עם סוללת אישים מעין זו, נותר להמתין לנתוני המכירה הכלליים של 2009, אז נדע היכן פולקסווגן ביחס ליצרנית הרכב הגדולה בעולם טויוטה, ואם כל המאמצים המשותפים יניבו תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully