וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר XJ החדשה בישראל

22.12.2009 / 11:34

החל שיווק מכונית הפאר האלגנטית של יגואר. ההיצע נע ממנוע דיזל ידידותי ועד בנזין מוגדש 'על' לו 510 כ"ס. מחיר התחלתי: 720 אלף שקלים

יבואנית יגואר לישראל חברת 'מאיר', החלה בשיווק מכונית הדגל של היצרנית, ה-XJ החדשה (X351). היורשת לבריטית המיתולוגית הוצגה במהלך הקיץ באירוע מפואר שנערך במולדתה (על אף הבעלות ההודית) ונכנסה לדפי ההיסטוריה כדור רביעי למשפחה האצילית מאז נחשפה ה-XJ6 הראשונה בשנת 1968.

העיצוב החיצוני נשען על מרכיבים ויזואלים וקווי דמיון מה-XF, במטרה לפנות לקהל פחות מסורתי שמתלבט בין סדרות הפאר הגרמניות האגרסיביות. ה-XJ מהווה קפיצת דרך מהפכנית עבור יגואר בכל המישורים, ונוטשת את המראה הקלאסי המאוד מזוהה שהיה עימה במשך קרוב ל-40 שנים, שאף איפיין את הS וה-X טייפ הקטנות יותר.

ה-XJ המודרנית עוצבה במטה 'וויטלי פלנט' בקובנטרי על ידי צוות המעצבים של יאן קאלום. משקלה קל יחסית לסגמנט ועומד על 1.7 טון תודות לשלדת אלומיניום קלילה ומרכב חיצוני מחוזק. היא כמעט זהה בממדיה לדגם המוחלף, להוציא תוספת זעומה בבסיס הגלגלים שיעמוד מעתה על 3 מ'. אורכה נע בין 5.1 מ' בדגם הרגיל או 5.24 מ' בגרסת הלימוזינה המוארכת. שאר הסעיפים מספרים על רוחב של 1.89 מ' וגובה של כ-1.45 מ'. מעל הראשים - גג פנורמי רחב.

בחזיתה של ה-XJ ניתן למצוא את כל יחידות ההנעה המוכרות המשרתות את יגואר. שלושה מנועים על הקו כאשר הבסיסי הוא מנוע V6 טורבו-דיזל 3.0 ל', חמוש ב-271 כ"ס וצריכת דלק של 17 ק"מ לליטר ו-184 גק"מ CO2. מעליו, מנוע V8 אטמוספרי בעל 380 כ"ס ובקצה העליון מנוע מוגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר) בנפח 5.0 ל' המפיק 510 כ"ס ו-63 קג"מ ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד. כל התיבות תהיינה אוטומטיות המחלקות שישה יחסי העברה.

בהתאם למעמדה, מפלס הפינוקים מוזנק ביחס לדור היוצא. היבואנית 'מאיר' תשיק את ה-XJ בשלוש רמות מפרט מגוונות – 'פרימיום', 'פרימיום לאקשרי', ו'פורטפוליו'. כל אחת מהן טובלת באבזור עשיר ויוקרתי ובפועל נתפרת ללקוח בהתאם לדרישותיו. במוקד תא הנוסעים שוכנת קונסולה מרכזית מפורטת לצד מסך מגע LCD בקוטר 8 אינטש וכמו כן, מערכת שמע 1,200 וואט מבית ''Bowers & Wilkins.

מחירה ההתחלתי של ה-XJ החדשה יעמוד על 720 אלף שקלים בגרסת הדיזל V6 הבסיסית ומסירות ראשונות ללקוחות תהינה בתחילת 2010. מחירי שאר הגרסאות לא נמסרו, אולם סביר להניח שההבדל יהיה מוחשי. מבחן ל-XJ החדשה תוכלו לקרוא כאן בוואלה! בקרוב.

יגואר XJ. אתר יצרן
יגואר XJ/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully