וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר ללמפו 2

ירון אדרי

23.12.2009 / 9:07

פרוטוסקאר השוויצרית מציגה קונספט שני למכונית החשמלית הספורטיבית שלה, שתוצג בתערוכת ז'נבה. תכינו את השקעים

בתערוכת ז'נבה שהתקיימה בחודש מרץ האחרון, פגשנו במכונית קונספט חשמלית בעלת מראה קבריולה ספורטיבי העונה לשם למפו. זו מגיעה מבית חברת פרוטוסקאר השוכנת בשווייץ ולרשותה כ-270 כ"ס או במילים אחרות, התשובה האירופית לטסלה רודסטר של ארה"ב. שנה אחרי, ולתערוכת ז'נבה הקרובה תביא פרוטוסקאר את הלמפו 2, קונספט נוספת בסדרה הקרובה יותר לגרסת הייצור.

תמונה אחת שמשחררת החברה, מגלה מראה סקסי יותר מאשר בדגם הראשון. הלמפו 2 מקבלת שבכה קדמית פעורה ומכסה מנוע שמזכיר מכוניות מירוץ. למען האמת, במבט ראשון נראה היה שמדובר בכלל ב-C8 איילרון של ספייקר. התירוץ לעיצוב אגב, הוא הפחתת ההתנגדות האווירודינמית אבל מי אנחנו שנתערב.

על כל פנים, פרוטוסקאר מציינים כי פרט לעיצוב, עברה הלמפו דיאטה וכן נעשו שינויים בתחומי יחידת הכוח על מנת להופכה לחסכונית יותר. במכוניות חשמליות, חסכוני הכוונה לעוד כמה קילומטרים עד שיידרש חיבור הכרחי לשקע הטענה או לחילופין, צמיחה בכוח המנוע מבלי לפגוע בטווח הנסיעה. כאן הלכו על האופציה השנייה.

בעוד שטווח הנסיעה בין טעינות נותר 200 ק"מ, הספק המנוע צמח מ-270 בלמפו 1 ל-350 כ"ס (ו-61.2 קג"מ). למעשה, מדובר בהספק משולב של שני מנועים חשמליים כשאחד מניע את הסרן הקדמי ושותפו את האחורי. מערכת בקרה ייחודית פועלת כדיפרנציאל בהנעה כפולה עם יכולת לחלוק את הכוח בין המנועים לטובת היכולת הדינמית והבטיחות. כל אלה מניבים גם ביצועים לא רעים בדמות 5 שניות ל-100 קמ"ש ו-200 קמ"ש מרביים.

גם בעניין ההטענה מציגים פרוטוסקאר מספר אפשרויות, כדי להפוך את הרכב לנגיש יותר בכל מקום אליו נוסעים איתו. אפשרות ראשונה היא שקע ביתי חד פאזי כמובן, שיצריך לילה שלם כדי לקבל את מלוא האנרגיה בסוללות הליתיום-יון. האפשרות השניה מיועדת לנקודות טעינה ציבוריות וטעינה מהירה תתקבל באפשרות השלישית הכוללת מחבר לשקע תלת פאזי. אולם, מעניינת יותר היא האפשרות הרביעית הכוללת ממשק DC סופר מהיר המציע בתוך 10 דקות בלבד אנרגיה שתספיק ל-100 הק"מ הבאים.

פרטים כמו תאריך יעד לשיווק סדרתי של הלמפו לא נמסרו, כמו גם שאר התוכניות של פרוטוסקאר. בהחלט יהיה מעניין להציבה מול הטסלה כדי לבדוק האם גם בתחום החשמלי התפישה ביבשות שונה, כפי שהיה עם מנועי הבנזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully