וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: וולוו עוברת לג'ילי

24.12.2009 / 10:19

פורד מאשרת את מכירת המותג השוודי לתאגיד הרכב הסיני והעסקה תושלם ברבעון הראשון של 2010. ברקע, צ'אנס נוסף לסאאב

פורד הגיעה להסכמה עקרונית עם תאגיד הרכב הסיני 'ג'ילי' (Geely) על מכירת וולוו, כך בפרסום רשמי מאמש (רביעי). פרטי העסקה לא נחשפו במלואם וגם לא הסכומים שהוקצו להשלמת הפערים הכלכליים בין הצדדים. ואולם, נראה שלמרות הספקות שהעלתה האמריקנית, הסינים הגיעו למשא ומתן הגורלי כשבידיהם המחאה פתוחה. ג'ילי היא יצרנית כלי-הרכב הפרטית הגדולה ביותר בסין.

על פורד וג'ילי עדיין מוטלת המשימה לכסות את כל המישורים במסגרת המכירה. בשלב זה, פורד מקפידה לציין כי רק העברת הזכויות קיבלה את אישור הדירקטוריון וכי המסמכים הרשמיים, כולל סוגיות הקשורות לקניין רוחני ואישור ממשלת סין, טרם נחתמו או אושרו. על כל פנים, בכירי שתי החברות המעורבות צופים שברבעון הראשון לשנת 2010 וולוו כבר תהיה הלכה למעשה בידיים סיניות לחלוטין.

וולוו תצא נשכרת מחילוף בעלי הבית בכמה היבטים. ג'ילי טענה בעבר שהיא תתיר לוולוו חופש מרבי להרמת פרויקטים אקולוגים ועממיים ללא התערבות בנושאים טכנולוגיים. זהו נדבך חשוב בהסכם בין השתיים מפני שהשוודים אינם מזדרזים לשתף את המזרח הרחוק בסוגיות עתידיות עתירות תקציב המיועדות בעיקר לשוק המערבי. יחד עם כך, הסינים כידוע לא יוותרו ויחפשו להטביע חותמם במערב ומה טוב מאשר מסורת סקנדינבית רבת הישגים, בעיקר בתחומי הבטיחות הנחשבים לנקודת תורפה בתחום הרכב הסיני.

עוד עולה מהפרסום כי הבשורות מפזרות את הערפל ששרר סביב הפיתוחים האחרונים של וולוו, בינהם הדור הבא למכונית הסלון S60, פרויקט e-drive וכן המכונית החשמלית C30 עליה דיווחנו כאן ממש לאחרונה. בסיום כל התהליכים הבירוקרטים, וולוו תהיה המותג האירופי האחרון שנמכר על ידי פורד מאחר וזו נפרדה בשנים האחרונות מאסטון מרטין, יגואר ולנד-רובר.

סאאב לא רוצה למות

סאאב שכבר נקברה רשמית בשבוע שעבר, עדיין לא מוכנה לנוח על משכבה. ג'נרל מוטורס שוקלת בימים אלה הצעה אחרונה של קבוצת 'ספייקר', שהגישה מסמכים מחודשים העונים על כל הסעיפים הפרובלמטיים שעלו במשא ומתן האחרון. התשובה הסופית תינתן כנראה באמצע השבוע הבא.

בו בעת, תאגיד BAIC הענק מסין שהספיק לרכוש את זכויות הייצור לסאאב 9-3 ו-9-5 הוותיקות, הצהיר כי שילם לג'נרל מוטורס סכום המוערך בכ-200 מיליון דולרים. בתמורה לכך, הוא יקבל את האפשרות לקצר את תהליכי הייצור שלו בכארבע עד חמש שנים וכן יעשה שימוש בשלוש פלטפורמות חדשות ובטכנולוגיות מנועי בעירה. רכישת הנכסים של סאאב תעזור ל-BAIC להפיק שני דגמים חדשים כבר בשנה הבאה, שייתכן וייזלגו לשוק המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully