וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימוזינה של בוגטי לייצור?

25.12.2009 / 10:03

האם מכונית הקונספט המפוארת והעוצמתית גליבייה מתקרבת לייצור סדרתי כמחליפת הווירון? זו לא ספינת פאר, זו משחתת קרב

בתערוכת פרנקפורט האחרונה הציגה בוגטי את הגליבייה (Galibier), לימוזינה עתירת כוח שאמורה לרשת את הווירון ב-2012. את המכללים בכל אופן לא תקח עימה הווירון לפנתיאון, כיוון שבעל הבית פולקסווגן ישלוף ממנה את כל 16 הצילינדרים ואלף הכ"ס לטובת דגמים עתידיים. השאלה היא, כמובן, אם הגליבייה היא אכן המודל המדובר או שמא רק השם ישאר והעיצוב יתחבר למשהו אחר לגמרי.

רמז אחד לגורלה האפשרי של הגליבייה, נוכח אצל הארגון העולמי לפטנטים, זכויות ייצור וקניין רוחני. באמתחתו מופיעה הסקיצה הרשמית של עיצוב ספינת הפאר כמוצר מוגן בזכויות יוצרים שאין לחקות או לשכפל אותו בשום דרך. בוגטי שחותרת בכל פעם לייצר קלאסיקה מודרנית, יודעת שעם הגליבייה יש לה כלי-רכב מתאים. מצד שני, היא ספגה כמה ביקורות כואבות על עיצוב חיצוני מוגזם שאינו עומד בקנה אחד עם הסטייל המפואר מההיסטוריה.

הגליבייה, ששמה נלקח מהעיקול המפורסם בהרי האלפים השמור לסבב הטור-דה פראנס, מתבססת חלקית על דגם בעל ערך היסטורי – טייפ 57. בהנחה שבפולקסווגן מבינים את החשיבות הערכית של בוגטי לתעשייה ואחרי המעמד שניכסה לעצמה הווירון, מוטב שב-2013 לכל היותר היא תעמיד תעמיד מחליפה מודרנית ראויה, ולא משנה מה יהיה שמה.

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully