וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין יותר פוקוס מזה

ירון אדרי

25.12.2009 / 10:29

צי'פ קטן של סדנת 'DKR' מצליח לקחת את הפורד פוקוס RS אל מעבר לקו ה-400 כ"ס. לאיבו ו-STI בהחלט יש ממה לחשוש

מהיום שהושקה הפוקוס RS, גרסת הקיצון לקומפקטית של פורד שביום רגיל מאכלסת במנוע ה-2.5 ל' טורבו שלה 300 סוסים, היא עומדת לנגד עיני המשפרים. בשנה הראשונה לחייה היא זכתה ללא מעט שדרוגים, אולם כעת אנו זוכים לראות את השיפור הגדול ביותר שמגיע כמובן מגרמניה.

סדנת 'DKR' מציעה לרשות בעלי הפוקוס RS שתי אפשרויות שדרוג. הראשונה צנועה ומציעה רק 345 כ"ס (ו-52 קג"מ) במקום ה-300 הקיימים כאמור ואילו אחותה, מביאה לראשונה את המנוע אל מעבר לקו ה-400 סוסים. לצורך הדיוק, 401 כ"ס מציעה ה-RS המחוזקת שמביאה עימה גם מומנט אדיר של 63 קג"מ וכל זאת במכונית הנעה קדמית.

מהיכן אם כן הפער בין הדגמים? החלפת מערכות היניקה והפליטה יחד עם שינוי קליל בתוכנת ניהול המנוע, היא שתקבע כמה כוחות סוס אקסטרה תקבלו וכמו כן, כמה מזומנים תוציאו מהארנקים. כמובן, שיש לכך הצדקה כי ימצא מי שיהיה מוכן לשלם בעבור זה.

הניסיון לימד אותנו כי חבילות שיפורי מנוע והתנהגות אינן מושלמות ללא קיט אווירודינמי מתאים. במקרה דנן, לטעמנו מדובר בתוספת נפוחה תרתי משמע ולא ממש דיסקרטית. החישוקים לעומת זאת, די מתאימים לחבילה. בעניין המחירים אגב, השדרוג המרשים יותר יעלה למי שהפוקוס ברשותו "רק" 5,000 פאונד, מעל ל-30 אלף שקלים. כמה יעלה השדרוג הבסיסי? את מי זה מעניין, רוצים כמה שיותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully