וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין אוכלת פחם

27.12.2009 / 8:35

כל מה שסדנת 'מנסורי' ניסתה לעשות, הוא להפוך את ה-DB9 לאסטון ONE-77 בזכות הרבה קרבון. התוצאה נדירה יותר

עם כינוי בקטריאלי כגון 'סיירוס' למכונית ספורט בריטית, כל מה שנותר לעשות הוא להמלט מהמקום. סדנת 'מנסורי' מגרמניה חשפה אמנם את המכונית שלה בתערוכת פרנקפורט, אבל עכשיו היא מתחילה לייצר אותה במהדורה מוגבלת למי שאינספור פרוטות מצוייות בכיסו.

הרעיון התגבש לשיטה מעניינת – לקחת את האסטון מרטין DB9 ולהקנות להופעתה החיצונית בסיס דומה לדגם הנדיר והמיוחד מאותו בית היוצר, ה-ONE-77. כדי לעשות זאת, נזקקה מנסורי ליריעות רבות של סיבי פחמן שהולבשו על התחת והפרונט היכן ששוכנים בדרך כלל הפגושים המקוריים ועל מנת להבליט אותה עוד יותר, הותיר הצוות המעצב את טקסטורות הקרבון חשופות ללא צביעה חיצונית.

להוציא האביזרים המקוריים – אלומות התאורה המלוכסנות והתג בחזית, מנסורי השתילה כמה רכיבים מהמחסן הפרטי שלה. כך למשל, חצאיות הצד עוצבו במיוחד ביחס למערכת המתלים המונמכת וכן על המדף ממתינים החישוקים (10 חישורים) נעולים בצמיגי 'דאנלופ ספורט מקסיס'. דגש קל על הדפיוזר האחורי שבמרכזו לוע בולעני ופולט כמה מאות גק"מ המסוגלים להחריב ריאותיו של כל בעל-חיים, מובלט להרתיע את מי שאינו שומר מרחק.

גם בפנים העסק נראה קצת מפחיד. הרבה אדום בעיניים שמכסה את הדפנות, המושבים, גלגל ההגה ואפילו הקורות. על המושבים אגב, התקינה מנסורי תגיות מחזירות אור המברכות אותך בכניסה לרכב בסיוע נורת התקרה ומאירות את שם הסדנה בכחול קרחוני (חבל שאת זה לא צילמו). ומה על המנוע אתם שואלים? זה נשאר כמעט ללא שינוי. הספק יחידת ה-6.0 ל' 12 צילינדרים טיפסה ל-500 כ"ס, המנוהלים דרך תיבה חצי-אוטומטית שישה הילוכים.

השלב הקשה למי שיכול רק לחלום על מכונית שכזו, קשור כמובן במחיר. זה יעמוד על משהו בסביבות ה-400 אלף יורו, כשרק 15 יחידות מהסיירוס הן כל מה שמנסורי תשלח ללקוחות ולכבישים. זה יהפוך אותה לנדירה הרבה יותר מה-ONE-77, ממנה תייצר אסטון מרטין רק 77 יחידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully