וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM מעדיפה לסגור את סאאב?

28.12.2009 / 8:14

בכיר בסאאב מגלה כי הצעתה המחודשת של ספייקר לרכישת המותג מ-GM אינה נשקלת. "אין דיבורים על עסקה, רק על סגירה"

בשבוע שעבר הגישה 'ספייקר' הצעת רכש שנייה ומתוקנת לג'נרל מוטורס בעבור קניית מותג סאאב. שעות אחר כך הגיב הקונצרן לפרסום ודיווח כי הנושא נשקל על ידיו וכי שוב יעברו המנהלים על הסעיפים שהיוו מכשול בדרך להשלמת המכירה. אולם, מתברר כי מספר ימים אחר כך ניהלו ב-GM דיון בו לא עלתה הצעתה של ספייקר, כי אם הכחדת המותג בתהליך הדרגתי. האם נגוזו כל התקוות?

מקור הדברים שפורסמו בעיתון השוודי SVD מגיעים מפיו של האקן דניאלסון, מהנדס בכיר בתחום הרכב היושב בדירקטוריון סאאב ונכח בישיבה האחרונה מול ג'נרל מוטורס. לדבריו, האמריקנים בראשותו של המנכ"ל הזמני אד וויטאקר מביעים סוג של אדישות כלפי ספייקר ומרבית השיחות נסבו על סגירת המותג ולא על אפשרויות לשיקום. "המילה שיוצאת משם היא שמפרקים את סאאב. על זה אנחנו ועמיתנו עובדים עכשיו".

דניאלסון דיבר במהלך השבוע האחרון עם כלי-התקשורת בשוודיה וסיפר כי על אף התגלגלות הדברים, אמונתו האישית היא כי ג'נרל מוטורס מעדיפה לקבל כסף ביד, מאשר לפתוח בהליך סגירה שיארך שנים ויגזול מהאמריקנים משאבים. מצד שני, כלכלנים בשוודיה מפריכים את התפישה הזו וטוענים שהחשש של האמריקנים הוא מתחרות מצד סאאב במידה ואכן תינצל, ועל כן נוטים לסגור אותה ומוותרים על הצעות כספיות. ג'נרל מוטורס הפסידה על סאאב כ-340 מיליון דולר אשתקד וצפי להפסד דומה ב-2010.

במקביל לדיונים והדיאלוגים בין הגופים השונים, הממשלה המקומית בשוודיה כבר מכינה תכנית סיוע לכל 3,400 עובדי החברה שיישארו ללא משרה במסגרת הפירוק. שר האוצר השוודי מאיוד אולפסון הקצה כ-75 מיליון דולרים כדי להבטיח שהכלכלה לא תספוג נזק אקונומי מהפיטורים. מספר ימים עד להודעה הרשמית (31 בדצמבר), נראה שהעולם כבר מוכן להיפרד ממותג שיצא לדרכו לפני למעלה מ-60 שנים והגיע לסוף דרכו במבוכה, על רקע הטיפול הכושל של GM שדרדר אותו במשך שני עשורים לתהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully