וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפוך Q7 לחיית כביש

3.1.2010 / 9:10

סדנת 'סנר' הגרמנית הנמיכה את רכב הפנאי של אודי והוסיפה לו חישוקי ענק, כדי לשפר את המגע עם הכביש. גם לסאונד מהאגזוז הם דאגו

ה-Q7 של אודי הוא גדול, רחב, מפואר, סדרת המנועים נעה בין זללני בנזין אגרסיביים במיוחד ליחידות טורבו-דיזל TDI "מאופקות", וספק אם תכננו לו ייעוד זולת שינוע הגברת האמידה וסלי השופינג בין שדרה אחת לשנייה. אז מה לסדנת 'סנר' (SENNER) לחפש אצל ה-Q7 אנחנו שואלים? בטח לא שדרוג נפח ההטענה או הפחתת שיעור פליטת המזהמים.

ה-Q7 של הסדנה הגרמנית מבוסס על מנוע הבנזין העילאי של אודי בהיצע – V8 שנפחו 4.2 ל' (FSI) המשודך לתיבה אוטומטית שישה הילוכים. יכולת המנוע בגרסה הסדרתית עומדת על 350 כ"ס ו-44.9 קג"מ. מחד, די והותר כדי לצאת מהחניונים במהירות כדי להגיע לפקקים עם כולם. מאידך, הצוות של 'סנר' לא ביתר את היחידה לחלוטין או תחב תחת ההנעה הכפולה מיליון כ"ס ושלל מערכות אלקטרוניות. ממש לא המקרה כאן.

השדרוג די צנוע ומסתכם בתוספת חיצונית קלה. מתחת למכסה המנוע הועלה ההספק במעט ל-375 סוסים והמומנט מקבל עידוד ל-48.5 קג"מ. המהירות המרבית ב-Q7 של 'סנר' עומדת על 260 קמ"ש, תוספת פעוטה של 14 קמ"ש על פני הדגם הרגיל ו-6.9 שניות ל-100 קמ"ש מפחיתים חצי שניה מנתון המקורי.

מהצד הדינמי, מערכת המתלים הונמכה ב-40 מילימטרים בשני הסרנים לחיזוק הנעיצה בכביש. עוד נוספו חישוקי ענק בקוטר 22 אינטש וצמיגי 295/35 המבטלים כל אפשרות לטפס על גבעות או מדרכות, אם מישהו מתכנן על זה.

מי שחושב שהתמורה דלה ביחס למחיר (11 אלף יורו), יתנחם בכך שאת מערכת הפליטה החליפה הסדנה בדגם משופר שמעניק לה איכות ווקאלית כמו של מנוע ה-W12 של הקונצרן, כך לטענתם. העיקר שרואים או העיקר ששומעים? עם ה-Q7 הזאת כנראה שמקבלים את שני הדברים ביחד.

אודי Q7 משופרת מסדנת סנר. אתר יצרן
אודי Q7 משופרת מסדנת סנר/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully