וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בעיות בלימה בפריוס

28.12.2009 / 10:12

איגוד הבטיחות של ארה"ב ה-NHTSA, בודק תלונות לפיהן מערכת הבלימה בהיברידית של טויוטה מהדור החדש אינה פועלת כראוי

נראה שטויוטה לא מצליחה לבלום את רצף התקלות במכוניותיה, הפעם תרתי משמע. לארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA, הגיעו דיווחים רבים מבעלי הדור החדש של הפריוס לפיהם מערכת הבלימה במכונית אינה פועלת כראוי. מסתמן כי התקלה נובעת מקצר תקשורתי בין מערכת הבלימה הרגרנטיבית (אוגרת האנרגיה) ובין הקונבנציונלית. עד כה לא דווח על תאונות שארעו כתוצאה מכך.

על פי ה-NHTSA, מהתלונות עולה כי הפריוס אינה בולמת כהלכה בעת לחיצה על דוושת הבלם ובכך קיימת סכנה לתאונת דרכים. על אף האמור, הארגון טרם פתח בחקירה ממשית של העניין והוא בוחן כרגע את הממצאים אשר הגיעו לידיו. אם אכן תימצא תקלה סדרתית, תפורסם אזהרה בעקבותיה תיקרא היצרנית לכל המכוניות הרלוונטיות למוסך (ריקול).

בניגוד לכלי-רכב רגילים, מערכת הבלימה בפריוס כוללת שני מנגנונים בגלל יחידת הכוח ההיברידית. המנגנון הראשון זהה לזה הקיים בכל מכונית ונועד לעצירתה ואילו השני, משתמש באנרגית הנוצרת בבלימה לצורכי הטענת הסוללות. שני המנגנונים מקבלים פקודה ישירה מדוושת הבלם, כך שנוצר שילוב בין אלקטרוניקה והידראוליקה המוטמעות אחת באחרת בעת ובעונה אחת.

היצרנית היפנית טרם הגיבה רשמית לנושא וכאמור, גם איגוד ה-NHTSA עדיין בודק את העניין. אולם, סביר שבעקבות הקריאות תיקון האחרונות שפרסמה לאחרונה למיליוני כלי רכב בארה"ב בלבד, גם במקרה זה היא תבחן את הנושא לעומקו יחד עם האיגוד ולא תיקח סיכונים מיותרים שעוד עלולים להביא לסוף מצער. עד לרגע זה, את תגובת 'יוניון מוטורס' יבואנית טויוטה לישראל לא הצלחנו לקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully