וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי לימד אותך לחנות?

29.12.2009 / 9:37

מחקר שנערך בגרמניה פסק באופן חד משמעי כי גברים מחנים טוב יותר מנשים. החוקרת: "ניצחון במערכה, לא בקרב"

קרב המינים על תואר הנהג המצטיין ממשיך. מחקר שנערך באוניברסיטת רוהר (Ruhr) שבגרמניה, מצא כי גברים מחנים את כלי-הרכב טוב ומהר יותר מנשים. על פניו, זה נשמע כמו עוד כר מזדמן להתכתשות בין שני המינים כשגם הפעם, המין הגברי יוצא כשידו על העליונה. במילים אחרות, הפסד נוסף לחובת הנשים על כתר "מי פה הנהג הטוב ביותר". האמנם?

את המחקר ערכה ד"ר קלאודיה וולף ובמסגרתו השתתפו 65 נבדקים, גברים ונשים מכל קשת הגילאים הבוגרת. לשם המבחן הושאלה מכונית סלון גדולה - אודי A6, כדי שהמבחן לא יהיה קל מידי לביצוע. הנחקרים נשלחו לעמוד במגוון מטלות שכללו תמרון לחנייה במקביל, חנייה לאחור וכניסה ישירה (עם הפרונט) אל תוך הקווים המסומנים על הכביש תוך בקשה לדיוק מרבי.

בכל סבב המבחנים החנו הגברים את המכונית הגדולה בזמן ממוצע של 20 שניות מהר יותר מהנשים. עוד עולה כי הם לא סטו החוצה מהסימון הקבוע והצליחו להעמיד את המכונית ממש במרכז בין שני הקווים החיצוניים. לפי רשמיה של ד"ר וולף, הממצאים מצביעים על קשר ישיר בין התמצאות מרחבית וקורדינציה טובה יותר אצל גברים מאשר אצל נשים, מסקנה שלמעשה ידועה כבר מזה זמן בכמה מישורים מחקריים.

על אף ש-65 משתתפים הינם מדגם יחסית קטן למחקרי נהיגה, להערכתה של וולף אפשר להסיק שמדובר בהוכחה שאכן קיים הבדל ביכולת הנהיגה ולא רק בתאוריה. "צריך להבחין בין המסקנות לבין הפער האמיתי", אומרת החוקרת. אלא שוולף כפי שמובן מהדברים, שייכת למין שהפסיד במבחן כך שניתן להבין מדוע היא מסכמת במשפט הבא - "זה לא אומר שהגברים כל כך טובים בזה. הפער לא היה עצום, זה רק 20 שניות ונראה שהנשים ביצעו את המטלות בצורה יעילה". עוד היא מוסיפה כי "זהו ניצחון רק במערכה על החנייה, לא על המלחמה כולה שהיבטיה רבים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully