וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסטאנג דוהרת לדטרויט

29.12.2009 / 12:59

מכונית הפוני האמריקנית מקבלת מנוע חדש מדושן עוצמה שמפיק 412 כ"ס בגרסת ה-GT האגרסיבית. שברולט ודודג' כבר מזיעות

בתערוכת דטרויט בחודש ינואר, תחשוף פורד את המוסטאנג GT החדשה המיועדת לשיווק באמצע שנת 2010. בהתאם לרוח הדברים, הדור המודרני מצויד במנוע V8 מתקדם מסדרת TI-VCT ובעל תזמון שסתומים (32 במספר) משתנה. בכך חוזרת פורד אל הנפח הקלאסי שעומד עתה על 5.0 ל' המחלץ מהבוכנות 412 כ"ס ו-53.8 קג"מ, כלומר בהשוואה לדור קודם בנפח 4.6 ל' שאכלס 315 סוסים ו-44.2 קג"מ מדובר בקפיצה משמעותית. כמו כן, המנוע החדש קל בכ-20 אחוזים במשקל הגולמי מקודמו.

אל ה-GT תשדך פורד תמסורת אוטומטית עם שישה יחסי העברה במקום חמישה ביחידה הקודמת. על המדף קיימת גם אופציה ידנית הכוללת גם היא שישה הילוכים. פורד אף טוענת שניתן לקזז את תצרוכת הדלק בכמה אחוזים בודדים במידה והבחירה נופלת על סטיק ידני עם נתון מוצהר של 12.3 ק"מ לליטר בנזין על האוטוסטראדות. ביצועים טרם פורסמו, אם כי מותר לשער שהמוסטאנג תקצץ כמה עשיריות מ-4.9 השניות הרשמיות של הדור המוחלף.

פרט למהפכה המנועית חמושה האמריקנית במערכת היגוי משופרת (חשמלית) שאמורה על פי פורד להעניק תחושה רגישה יותר להפניית ההגה. סט מתלים מוקשח תורם ליציבות וכן תמיכת הבלמים כוללת דיסקים בקוטר 11 אינטש. למי שחסר כוח האטה, פורד מעמידה כאופציה סט משופר מבית 'ברמבו' המוסיף עוד שלושה אינטש ומגיע מהקוברה 500 GT של שלבי וכן חישוקי 19 אינטש.

מחיר ל-GT לא ידוע עדיין, אם כי ברור כי זה ינסה לנגוס בהצלחת צמד האמריקניות השריריות מהצד השני של המתרס – הקמארו SS לה 426 כ"ס, והדודג' צ'אלנג'ר (425 כ"ס). בכל הקשור להיסטוריה, נראה כי אנו נכנסים לעידן החדש של מלחמת השרירים מהשנים העליזות.

פורד מואסטנג GT. אתר יצרן
פורד מואסטנג GT/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully