וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרת יציבות חובה, מיום שישי

ירון אדרי

28.12.2009 / 13:47

ב-1 לינואר תיכנס לתוקפה התקנה המחייבת המצאותה של בקרת יציבות בכל מכונית חדשה. התקנה לא תחול על המסחריות של לובינסקי

החל ב-1 לינואר, תחול חובת המצאותה של מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) בכל כלי הרכב החדשים המיובאים לישראל. על התקנה החדשה שתיכנס לתוקפה ביום שישי הקרוב הוחלט עוד בימי שר התחבורה הקודם שאול מופז, ומשמעותה כי כלי רכב פרטיים ומסחריים יוצעו למכירה כחדשים רק עם מערכת זו כסטנדרט.

יחד עם זאת, התקנה החדשה לא תחול על כלי רכב אשר אינם מחוייבים לכך על פי התקינה האירופית כמו כלים דו-גלגליים (מערכת כזו כלל לא קיימת עבורם), משאיות עם ארבעה סרנים ואוטובוסים עירוניים. חשוב לציין כי בחלק מכלים הנ"ל (לרוב מסחריים וכבדים) טרם פותחו מערכות בקרת יציבות סדרתיות הניתנות לשיווק גורף כפי שקורה עם כלי רכב פרטיים.

באגף הרכב שבמשרד התחבורה סירבו לקבל את בקשתן של מספר יבואניות, בינהן סובארו וסוזוקי, אשר ביקשו כי התקנה החדשה לא תחול על דגמים מסויימים בהיצע שלהן. כמו כן, סרבו באגף הרכב לאשר יבוא אוטובוסים בינעירוניים ותיירותיים שאינם מצויידים במערכת. מנגד, אישרו באגף הרכב לייבא חמישה דגמים מסחריים ללא המערכת וזאת עד ל-1 בינואר 2011. מדובר בברלינגו, נמו וג'אמפי של סיטרואן וכן פיג'ו פרטנר וביפר, כולם מיובאים לישראל על ידי חברת דוד לובינסקי.

בקרת יציבות הינה מערכת אקטיבית ממוחשבת המונעת סחרור המכונית בעת איבוד אחיזה. פעולתה נעשית באמצעות מערך חיישנים ובמקביל למערכות כמו ABS, בקרת משיכה ומחשב ניהול המנוע. מחקרים שנערכו בארה"ב ובאירופה מצאו כי המערכת מפחיתה בעשרות אחוזים את הסיכוי לתאונה קטלנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully