וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו פלואנס ומגאן בישראל

29.12.2009 / 11:49

החל שיווקן של שתי המכוניות החשובות ביותר של רנו לקבוצת המשפחתיות לשוק הרכב הישראלי. המחיר החל מ-118 אלף שקלים

יבואנית רנו לישראל 'קרסו מוטורס', החלה לשווק את הרנו פלואנס סדאן ואת התאומה הקומפקטית מגאן. שתי העולות מגיעות אלינו מטורקיה ותהוונה את חוד החנית של רנו בישראל במתקפה המחודשת על כיסו של הנהג המשפחתי וציי הרכב.

אולם, מנתונים שנמסרו לנו מפי נציגי היבואנית בעת אירוע השקתה העולמית עולה כי מדובר בגרסאות בסיסיות יותר לדור החדש של המגאן המיוצרת בספרד בשל שיקולי עלויות. עוד נציין כי הפלואנס תשמש החל מ-2011 את 'בטר-פלייס' להגשמה מסחרית של הפרויקט החשמלי.

הפלואנס והמגאן חולקות כמעט את כל הבסיס המכני ביניהן; המנועים זהים – 1.6 ל' בהספק של 110 כ"ס, ובשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית משופרת עם ארבעה יחסי העברה. צריכת הדלק הממוצעת על פי מבחן הדרכים שערכנו לה, מניבה החזר של כ-11 ק"מ לליטר. בשלהי 2010 תגענה לישראל גרסת הדיזל בנפח של 1.5 ל' (105 כ"ס), חמושה בתיבה רובוטית כפולת מצמד ולצידה גרסת בנזין (2.0 ל' 140 כ"ס) משודכת לתמסורת רציפה CVT.

ההבדל המהותי בין שני הדגמים מתבטא בסעיף הממדים, בתחומו לפלואנס ארוכת הישבן יתרון בולט לנוכח שיווקה הגלובלי. בסיס הגלגלים עומד על 2.70 מ' לעומת 2.62 במגאן הקומפקטית, אורכה כ-4.61 מ' לעומת 4.30 מ', רוחבה 1.81 מ' לעומת 1.77 מ', ותא מטען של 530 ל' מגדיל משמעותית את נפח ההטענה על פני ה-368 ל' המוצע בקצוצת הזנב.

המפרטים עבור שתי המכוניות מתפצלים ברוטינה המוכרת: מפרט בסיס מתחיל ברמת גימור 'אותנטיק' ומעל מוצבת 'אקספרשן' המפוארת יותר. האחרונה משדרגת את תא הנוסעים בבקרת אקלים דיגיטלית, משענת יד מרכזית, תא כפפות מקורר, חיישני חנייה וגשם, מערכת שמע מעודכנת ועוד. מבחוץ, תוספת של פנסי ערפל חותמת את הבידול ביחס לדגם הבסיסי. סט הבטיחות מכיל 6 כריות אוויר ולזכות המגאן 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופים של איגוד Euro-Ncap.

מחירה של הפלואנס יחל ב-118 אלף שקלים לגרסת 'אותנטיק'. בעבור הדגם המפואר 'אקספרשן' נדרשת תוספת של 7,000 שקלים ואילו המגאן מתומחרת גבוה יותר ב-121 אלף שקלים לגרסת הבסיס ו-128 אלף שקלים לגרסה המאובזרת ביותר. על רשמים מהשקת הפלואנס תוכלו לקרוא בקישור המצורף ומבחן על כבישי ישראל יערך בקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגאן דור 3/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפלישה הרומנית?

בשנה האחרונה נחת בישראל נציג למותג דאצ'יה – לוגאן MCV, אם כי תחת מותג רנו. מדברים שנמסרו לוואלה! רכב על ידי היבואנית 'קרסו מוטורס', עולה כי נשקלת האפשרות להרחיב בישראל את היצע הדגמים של היצרנית הרומנית בעתיד הקרוב, וזאת על ידי הבאתן של הסנדרו הקומפקטית ורכב הפנאי דאסטר שנחשף לפני פחות מחודש.

הסנדרו שהושקה עוד ב-2007 בברזיל, תשווק עם שני מנועי בנזין בנפחים של 1.4 ל' ו-1.6 ל' בהספקים של 75 או 102 כ"ס בהתאמה, ובשידוך לתיבה ידנית חמישה הילוכים ואוטומטית ארבעה הילוכים. לא ידוע מהיכן תגיע אלינו המכונית אם וכאשר יוחלט על הבאתה, אך סביר שכמו ה-MCV היא תגיע מארץ המוצא.

הדאסטר הוא רכב פנאי של ממש למותג הרומני, ולכן מעורר הרבה מאוד עניין בשווקים האירופים בעיקר בשל עלותו הנמוכה. הוא יעשה שימוש בכל המנועים הקיימים של רנו וחמוש בהנעה כפולה. גם הוא מיוצר ברומניה והשקתו הרשמית צפויה להיערך באביב הקרוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully