וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט טופלינו תיוצר בסרביה

30.12.2009 / 12:06

זאת במסגרת השלמת רכישת מפעל הייצור של יצרנית הרכב הסרבית 'זאסטפה' על ידי הקונצרן האיטלקי

עכשיו זה רשמי: פיאט טופולינו החדשה תיוצר במפעל העתיק של היצרן הסרבי 'זאסטפה' (Zavodi Crvena Zastava). כך עולה כעת לאחר שהקונצרן האיטלקי הודיע על סגירת העסקה מול הממשלה הסרבית בסכום שמוערך בכמיליארד יורו. סרגי'ו מרצ'יונה המכהן כמנכ"ל פיאט מאז 2004, פקד את עמיתיו בסרביה אשתקד והכין את הקרקע להשתלטות האיטלקית ואישר את הדברים לאחרונה.

הטופלינו המודרנית תהיה הזעירה ביותר בהיצע של פיאט. היא תשמור אמונים לדגם המקורי מבחינת אופייה, אך תבוסס על פלטפורמת הפנדה הנוכחית ותשווק לא בסידור המסורתי אלא עם ארבעה מושבים למבוגרים. אורכה צפוי להיות כ-3.2 מ' ובחזיתה ישכון מנוע בנפח 900 סמ"ק המייצר 65 כ"ס, מהדור החדש של מנועי ה'מולטי אייר' של פיאט שישתלבו במהלך 2010 בשורותיה. היא צפויה להתחרות בכלי-רכב כגון ה-IQ של טויוטה, והסמארט של דיימלר.

לזאסטפה ופיאט היסטוריה ארוכה ועמוסה. מאז שנות ה-50 החברה האיטלקית הרכיבה בחסות המפעל המקומי כלי-רכב עממים ואילו הסרבים בראו קומץ כלי-רכב משלהם לשוק המקומי. המפורסם והנודע ביותר הוא היוגו 45 שספג במשך חייו בדיחות רבות על אופן ייצורו ותפקודו על הכביש. דוגמאות? איך גורמים ליוגו לנסוע מהר? דוחפים אותו מצוק גבוה; איך מכנים נוסעים בתוך יוגו 45? בולמי-זעזועים; מדוע יש חימום לשמשה האחורית? כדי שלא נחטוף כוויות קור כשנדחוף את הרכב.

האיטלקים שהשקיעו סכומי עתק במפעל, יודעים שעליהם לעמוד בתקנים מחמירים בעולם, תוך קפדנות מקיפה על נושא הבטיחות בכלי-הרכב. בדיחות והלצות עוד ירוצו חופשי, אולם השאלה תהה אם הטופלינו האיטלקית תחטוף את הנעיצות על חשבונה, או שמא הסרבים יספגו את הביקורת. מצד שני, הם כבר רגילים לזה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully