וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS2: נצחון ראשון לפולקסווגן

ירון אדרי

4.1.2010 / 10:25

אל-עטייה שסומן כפייבוריט של הדקאר 2009 לפני שנפסל, קובע את הקצב ביום השני לראלי ועובר להוביל את הדירוג הכללי

נאסר אל-עטייה, היה הנהג המרשים ביותר בדקאר של 2009 עד שנפסל בסטייג' השישי. לקראת מהדורת 2010 של מירוץ השטח התובעני, עבר אל-עטייה מב.מ.וו לפולקסווגן עם שאיפה אחת – לסיים, רצוי כאלוף. את הסטייג' השני מנצל הקטארי כדי להתחיל את דרכו למטרה עם נצחון מרשים תחת תנאי מסלול חלקים וטיפוס למקום הראשון בדרוג הכללי.

תחת גשם כבד, הוזנק הסטייג' השני מהעיר קורדובה כאשר בפני המתחרים עומדים 687 ק"מ של שבילי עפר רטובים ובוציים, 355 מהם מדודים בזמן. מנצח ה-SS1 נאני רומא (ב.מ.וו) שהוזנק ראשון, לא הסתדר כל כך עם התנאים וכבר בק"מ השישי סטה מהדרך והתהפך לתוך תהום. הנסיונות לחזור למירוץ אמנם הניבו פרי, אך הוא איבד רבע שעה. בדיוק באותה הנקודה התהפך גם אורלנדו טראנובה (מיצובישי), שאף הוא הצליח לטפס חזרה לשביל ולחזור למירוץ.

אל-עטייה מגיע ראשון ללה-ריוחה, קובע זמן של 4:01.55 שעות. שני מסיים גורליין שישריט (ב.מ.וו) ושלישי מאוריציו נבס (פולקסווגן). את הדירוג הכללי מוביל אל-עטייה עם זמן מצטבר של 6:16.39 שעות, מקדים ב-1.19 דקות את בן קבוצתו קרלוס סיינז וב-2.30 דקות את סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו).

הסטייג' השלישי אליו יזנקו המתחרים היום, מכין עבורם מכשול אמיתי ראשון בדמות דיונות חוליות לאורך 30 ק"מ. סך אורכו של הסטייג' שיסתיים בפיאמבלה, הוא 441 ק"מ, 182 מהם תחת השעון.

זיאן קלוד מצט רוכב מירוץ ראלי דקאר 2010. AP
גם הרוכבים על שניים מצאו עצמם על הרצפה/AP

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully