וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM סין תעקוף את GM ארה"ב?

4.1.2010 / 11:55

מכירות החטיבה הסינית של ג'נרל מוטורס זינקו בשנת 2009 ב-67 אחוזים והסתכמו בכ-1.83 מיליון יחידות

מכירות הרכב של ג'נרל מוטורס בסין קפצו בשנה החולפת בשיעור חד והסתכמו ב-1.83 מיליון יחידות, עלייה של 67 אחוזים לעומת שנת 2008. סין ממשיכה לגרוף רווחים משמעותיים בשוק הרכב העולמי ומציגה מאז אוגוסט האחרון נגיסה מוגברת בפילוח הגלובלי כשהיא עוקפת את ארה"ב כשיאנית מסירות כלי-הרכב בעולם; בשנה החולפת נמכרו בסין כ-8.33 מיליון כלי-רכב לעומת ארה"ב שהסתפקה בכ-7 מיליון בלבד, בעיקר בשל מצבו של קונצרן GM (פשיטת-רגל) והטבות המס לכלי-רכב חסכוניים בטריטוריה המזרחית.

התחזיות מדברות על כך שב-2010 סין תמשיך לחזק את מעמדה בעולם לאור הירידה בשווקים המערביים שספגו מפלה בצילו של המשבר הכלכלי. "על אף שתחול רגיעה מסוימת בקצב המכירות, אנחנו עדיין צופים לגדילה", אומר קווין וויל, מנהל בכיר בחטיבת הקונצרן בסין. עוד הוא מוסיף כי "שנת 2010 תהיה חזקה יותר מהשנה הקודמת". זו תחזית שמיישרת קו עם הסברה כי בחודשים הקרבים תחול עלייה של כ-40 אחוזים בכל המותגים הנמכרים בסין.

החטיבה של ג'נרל מוטורס בסין אינה היחידה שמדווחת על הישגים. המדינות מסביב – זירות מתפתחות, תהוונה ב-2010 מוקד עניין פוליטי וכלכלי לכל העסקים. כך לדוגמה בהודו, רשם GM בחודש דצמבר עלייה של 101 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מרבית המסירות הן לזכות מותג שברולט שרשם סך מכירות ברבעון השלישי של כ-58 אלף כלי-רכב.

תאגיד GM החל למכור מכוניות בהודו לפני 13 שנים והיא נחשבת לאחת המדינות בהן קצב המכירות הוא הגבוה ביותר בעולם. יחד עם סין המשגשגת ברקע, כנראה שהשתיים תמשכנה לרכז סביבן הרבה תשומת לב בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully