וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 צילינדרים בפורשה?

5.1.2010 / 8:23

יצרנית מכונית הספורט שוקלת לקצץ צילנדרים לטובת מנוע קטן שיפחית שיעור פליטת המזהמים וצריכת הדלק. סימני השליטה של פולקסווגן?

מדיווח שפורסם במגזין הרכב הבריטי 'אוטוקאר' בעקבות ראיון עם האנס יורגן ווהלר, בכיר ביצרנית הרכב פורשה, עולה כי יתכן ומנוע הבוקסר שישה צילינדרים המוכר המשרת בין היתר את הבוקסטר, יוחלף במנוע טורבו קטן מידות ולו שלושה צילינדרים בלבד. זאת, עוד בטרם הוחלט אם מנוע ארבעה צילינדרים יכנס לשימוש ב-2012 על פי אחת מהאפשרויות העומדות על הפרק.

נכון לדור היוצא, נפח היחידה המשרתת את הבוקסטר הוא 2.9 ל' בהספק של 255 כ"ס הנתמכת בתיבה ידנית שישה הילוכים או כפולת מצמד PDK. פורשה מחזיקה במגירה תכניות מגוונות בנוגע למותג (קישור מצורף) ולרבות דובר על כך שהמשפחה תניב דגמים קומפקטיים בגודלם, בסיועו של קונצרן פולקסווגן שחשף אשתקד את הקונספט בלו-ספורט רודסטר. האם בכך הוא משפיע לראשונה ישירות על יצרנית רכבי הספורט שבבעלותו?

הסיבות למהפך הן בעיקר פוליטיות ורווחיות, שהרי פולקסווגן שואף לכתרים כלכליים ואקולוגיים קצת יותר מכולם בשל מעמדו הנוסק בתעשייה. בשנים הקרובות תכנסנה לתוקפן תקנות הסביבה המחמירות בארה"ב ובאירופה ועל כן כל היצרניות תאלצנה לעמוד בחוקים קפדניים בכפוף לקנסות יקרים במקרי חריגות בלתי סבירים. קל וחומר קונצרן גדול כמו פולקסווגן שמחזיק בעשרה מותגים.

פורשה אמנם תשתדל לצמצם את הפער, אך לא במחיר של איבוד המורשת. "בוקסטר עם מנוע ארבעה צילינדרים הוא בהחלט משהו מעניין כמו גם שלושה צילינדר טורבו", כך אומר ווהלר. עוד הוא מציין כי עברה של הבוקסטר לא יהיה לה לרועץ אלא להפך. "בהתחשב בכך שהתחלנו עם 200 כ"ס ומנועי 2.5 ל', אני מעריך שהלקוחות יאמצו גם את הבוקסטר הזאת". הדגם יושק כמתוכנן ב-2012, אך השאלה שנותרה היא כמה צילינדרים וכ"ס ימתינו לנו מתחת לרגליים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully