וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו, כמה היא באמת חדשה?

ירון אדרי

5.1.2010 / 15:57

יבואנית רנו לישראל מגבה את הקמפיין השיווקי החדש שלה בעזרת נציגים בכירים מטעם היצרנית. "היעד הוא להיות בין שלושת המותגים האיכותיים ביותר"

מזה כשבועיים מנסה עידו רוזנבלום לשכנע אותנו שרנו החדשה לא רואה מוסך. בכדי לנסות ולשכנע גם את הספקנים כמותם יש רבים בישראל, אירגנה היום היבואנית 'קרסו מוטורס' מסיבת עיתונאים במהלכה ניסו בכירים מטעם היצרנית מצרפת לתת סימוכין לעניין. אם לא ידעתם, לא רק בישראל ידוע המותג הצרפתי באמינותו השנויה במחלוקת.

רנו עברה מהפך כללי, זו השורה התחתונה אותה ניסה להעביר לנוכחים ז'אן-פייר ואלוד, סמנכ"ל בכיר לאיכות ביצרנית. ההכרה ברמת האיכות הנמוכה של מוצריה, הביא לדבריו לנקיטת צעדים משמעותיים לתיקון המצב כשהשלב הראשון היה בין השנים 2003 ל-2005 ובו למעשה העתיקה רנו תהליכי ייצור וטכנולוגיות משותפתה היפנית ניסאן. השלב השני שהסתיים ב-2009 כלל הטמעת כל הנלמד במכוניות חדשות תוך מרדף מתמיד אחר מוצר איכותי ולא פחות חשוב, אמין.

"בשנת 2002 היה מספר התקלות במכוניות רנו גבוה מאוד וללא סממן אחיד", כך אומר ואלוד תוך הצגת גרף הממחיש את דבריו ואשר לא עושה חסד עם היצרנית. הגרף הבא במצגת מראה שיפור ניכר עם נתון הטוען לירידה ניכרת של 60 אחוזים במספר התקלות. "היעד ברנו הוא להיות אחד משלושת המותגים האיכותיים ביותר בכל מדינה בה היא נמכרת וכך גם בכל סגמנט".

"קופי פייסט מטויוטה"

שיטת העבודה החדשה ברנו כוללת בדיקה מעמיקה של כל רכיבי המכוניות במגוון גדול של תנאי מזג אוויר וכבישים והחלפתו באחר במידה ונמצאו תקלות. כך למשל, מנגנון החלונות החשמליים בדור היוצא של המגאן הוחלפו באחרים כשבמקרה זה מגלה ואלוד - "העתקנו מטויוטה". בעניין היצרנית הגדולה בעולם, מראה ואלוד סקרים פנימיים המלמדים כי לפחות בשוק הצרפתי, מעדיפים את רנו על פני היפנית.

דוגמה לתהליכים החדשים שהטמיעה רנו מציג ואלוד באמצעות הפלואנס, הרכב החשוב ביותר לשנים הקרובות יחד עם המגאן. 60 מכוניות מדגם זה יצאו למבחן מפרך של שלושה מיליון ק"מ בשלושה חודשים, כלומר מעל ל-15 אלף ק"מ בחודש לכל מכונית, כדי לנסות ולאתר כל בעייה שעלולה לצוץ בשנים הראשונות של הרכב על הכביש. בתהליך דומה התגאתה רנו עם השקת הלגונה החדשה שלדבריה עברה כשני מיליון ק"מ טרם פגשה באולמות התצוגה.

אלא ששינוי של ממש אינו מושלם ללא עיצוב מחדש של דעת הציבור, כאשר על זה אחראי סטיב נורמן, סמנכ"ל השיווק העולמי שהינו בריטי אגב. כשהוא נעזר בפרסומות טלוויזיה אותן מציגה רנו בחו"ל, ניסה נורמן להמחיש את העבודה הקשה העומדת בפני מעסיקתו. המטרה העיקרית לדבריו היא שינוי של ממש בתפישת המוניטין, שמסתבר שאינו ייחודי רק לישראל. זאת תנסה היצרנית לעשות לא רק בזכות שיפור באמינות ובאיכות, אלא גם באמצעות שפת עיצוב חדשה.

דרך נוספת בה תנסה רנו להתגבר על העבר היא באמצעות השקתן של ארבע מכוניות חשמליות שתגענה לשווקים ב-2011, שכנראה תהפוך גם אותה ליצרנית אוהדת לסביבה כפי שנעשה עם טויוטה והונדה. החשובה ביותר תהיה הפלואנס ZE, שבישראל תשווק על ידי 'בטר פלייס' ולא על ידי קרסו. לשאלות בעניין זה, התקשו האורחים מצרפת לענות ונדמה כי מדובר בעניין עדין, בייחוד לאור השנים הרבות בהן משתפת רנו פעולה עם קרסו.

לא תיכנס?

פועל יוצא מכל התהליכים שניסתה רנו להטמיע בשנים האחרונות, הוא היצע חדש לחלוטין של מוצרים החל בקולאוס, דרך המגאן החדשה והפלואנס, הקנגו החדש, גרסאות הסניק שתגענה לישראל באפריל ככל הנראה והדור הבא לקליאו שיושק ב-2012. עד כמה שזה נוגע אלינו, את התקווה לשינוי בתפישה תולים בקרסו בפלואנס כשלפי סמנכ"ל השיווק אילן טל, מעל לאלף ממנה כבר נמכרו ובקרוב הן תעלנה לכביש. צפי המכירות לשנת 2010 עומד על 6,000 מדגם זה ובסך הכל נתח שוק של כחמישה אחוזים מסך של 180 אלף המסירות אותן הוא חוזה.

למילים יפות וגרפים מתוחכמים ככל שבעלי העניין ישתדלו להן אין הגבלה, אולם לסבלנות הלקוחות יש. בסופו של יום, רק דבר אחד יוכיח אם רנו אכן עברה מהפך של ממש וזה יתברר בשנים הקרובות – מספר הליפטים התפוסים במוסכים. אם רנו החדשה אכן לא תראה מוסך, הרי שהצליח לה. במקרה ההפוך, ספק אם יהיה משהו נוסף שיצליח לתקן עבורה את המוניטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully