וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפניות נלחמות בקטן

ירון אדרי

6.1.2010 / 10:57

הונדה וטויוטה מציגות מכוניות מיני חדשות בתערוכת הרכב של הודו, כל אחת נאמנה לאמונתה. בינתיים לא מיועדות לאירופה

לתערוכת הרכב 'אוטו אקספו 2010' שנפתחה בהודו עד כמה שאולי תתפלאו לשמוע, השפעה גדולה על מרביתו של העולם. לא מעט מכוניות מיני מגיעות מהמדינה האסייתית אל המערב וניתן להזכיר את יונדאי i10 וסוזוקי אלטו שבשנה האחרונה הגיעו גם אלינו לישראל. לא פלא אם כן למצוא יצרניות רכב יפניות מציגות שם קונספטים הרומזים כי גם להן תהיה בקרוב נציגה ראויה לסגמנט קטן זה.

המכונית היותר מפתיעה מגיעה מהונדה, שבוחרת עבורה את השם הפשוט 'ניו סמול קונספט' – קטנה חדשה רעיונית בתרגום פשוט. על עיצובה תחליטו אתם, רק נדגיש כי בחברה לא שכחו להשתמש במוטיבים ספורטיביים מעניינים למניעת המראה המשמים השכיח בסגמנט ושמירה על הקו שהציגה עם הקונספט CR-Z. כמו כן, הסתרת הדלתות מאחור רק מוסיפות לכך.

מעט מאוד פרטים חושפת הונדה על המכונית, שבעוד שנה בדיוק תושק באותו המקום בגרסתה הסדרתית. ביצרנית מצהירים כי היא תתאים לחמישה אנשים, אך לא מציינים אם אלה אסייתים קטני מידות או אירופים קצת יותר מדושנים. כמו כן, לא נמסרו אפילו רמזים לגבי יחידות הכוח שמאוד יתכן ותהינה סביב ה-1.0 ל' בנזין.

סביר מאוד להניח כי הגרסה הסדרתית לניו סמול קונספט תגיע גם לאירופה בשלב מאוחר יותר לאחר השקתה, בעיקר לאור מדיניות המתחרות. מי שתשפיע עליה ככל הנראה תהיה מכונית המיני של טויוטה שהוצגה ממש לידה.

טויוטה אטיוס

המאבק המסחרי בין טויוטה להונדה עובר מהזירה ההיברידית לזירת המכוניות הקטנות. את התערוכה ההודית מנצלת היפנית שעדיין מחזיקה במקום הראשון בין יצרניות הרכב בעולם להצגת האטיוס, מכונית מיני שתוצע גם במרכב האצ'בק חמש דלתות וגם במרכב סדאן על פלטפורמה חדשה לגמרי.

משמעות השם אטיוס בניב המקומי הוא שורש, דבר שטויוטה בהחלט רוצה לחזק בשוק ההודי הצומח במהירות. אולי זו הסיבה לכך שהיא בוחרת בעיצוב פשוט יותר למראה משל הניו סמול קונספט, מה שמלמד כי היא בשלה יותר לשיווק מיידי שאכן יחל עוד השנה כשהמתחרה העיקרית היא דווקא הסוזוקי סוויפט ולא האלטו. תהליך הפיתוח על פי היצרנית ארך כארבע שנים ובו השתתפו 2,000 מהנדסים.

שני מנועים תציע טויוטה עם המכונית מתוך המלאי הקיים. 1.2 ל' עבור ההאצ'בק ו-1.5 ל' עבור הסדאן. מנוע דיזל אינו בתכנון בשלב זה וכך גם מנוע היברידי שלבטח יגיע בעתיד בתצורה קונספטואלית וכך הוא ישאר. בשנתה הראשונה של האטיוס מתכננת טויוטה למכור כ-70 אלף יחידות במחיר הנמוך מ-10,000 דולר, כאשר בהמשך היא תגיע גם לשווקים אחרים כמו סין, רוסיה ודרום אמריקה. אירופה? בינתיים לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully