וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות האזהרה אינם יעילים

ירון אדרי

6.1.2010 / 12:45

אגף התנועה במשטרה בוחן מחדש את הקריטריונים לקבלת אזהרה במקום דו"ח תנועה. השוטרים דווקא חושבים אחרת

נהגים שביצעו עבירת תנועה וזכו לצאת עם אזהרה בלבד, ביצעו בממוצע פי שניים עבירות מנהגים שקיבלו דו"ח רגיל, כך עולה מנתוני מחקר שביצע אגף התנועה שבמשטרת ישראל. מתוצאות המחקר עולה כי מדיניות האזהרות אינה אפקטיבית ואינה תורמת לצמצום תאונות הדרכים בעיקר בקרב צעירים.

בשנת 2005 הוחלט באגף התנועה כי תחת קריטריונים מסויימים, יסתפקו השוטרים במתן אזהרה לנהגים שיתפסו בעבירות "ברירת משפט" (למעט עבירות עקיפה ורמזור אדום). מניתוח תוצאות המחקר עולה כי הנהגים מתייחסים לאזהרה כ"הזדמנות שנייה" וממשיכים לבצע עבירות תנועה. עוד עולה מהמחקר כי לאזהרות אין כל הרתעה שכן נהגים אלה מקלים ראש בחשיבותם של חוקי התנועה היות ונתפסו כבר ולא נענשו.

מנגד, סקר שנערך בקרב שוטרי התנועה עצמם מגלה נתונים שונים לגמרי. לדברי השוטרים, ישנה גישה חיובית בקרב ציבור הנהגים מה שתורם לטענתם גם בפן החינוכי החשוב. עוד מציינים השוטרים כי מדיניות האזהרות תורמת לתדמיתם וכך מקלה את עבודתם. לרוב, נהגים לא יתנגדו לסיים את המפגש עם אזהרה בלבד במקום קנס כספי מה שעשוי לצמצם גם את הזמן המוקדש לכל נהג וכך לאפשר לשוטרים לעסוק באכיפה ולא בשמיעת תירוצים.

לאור הנתונים, הוחלט באגף התנועה להקים צוות אשר יבחן מחדש את מדיניות האזהרות כדי להופכה לאפקטיבית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully