וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליאו תיוצר בטורקיה בלבד?

10.1.2010 / 14:08

בכירים ברנו מאשרים שנשקלת האפשרות להעביר את ייצור הסופר מיני לטורקיה במטרה לחסוך עלויות. הממשל מעקם את האף

האם רנו קליאו החדשה תיוצר בלעדית בטורקיה? מסתמן כי הדור הרביעי שיושק ב-2012 ינטוש את קו היצור הנוכחי בפלינס (flins) צרפת, ויעלה לייצור במפעל הטורקי בבורסה באופן בלעדי, כך מדווח העתון הכלכלי 'לה דיליי טרביון' ביום שישי האחרון. ייצורה של הקליאו התפצל בשנים האחרונות בין צרפת לטורקיה, אך לאורם של שינויים באסטרטגיה הטכנולוגית ובכוח האדם ייתכן כי כבר בשנה הקרובה תועברנה התוכניות לקליאו החדשה לידי הטורקים. רנו טרם הגיבה רשמית לנושא, אך בממשל הצרפתי כבר זועמים. "זה בלתי מתקבל על הדעת", צוטט דוברו של נשיא צרפת ניקואלי סרקוזי אשר מביע התנגדות נחרצת נגד המהלך.

במפעל בורסה מופקות כיום מרבית מכוניותיה של רנו, החשובה שבהן היא הפלואנס סדאן המשפחתית אותה פגשנו בהשקתה לפני קצת יותר מחודשיים. עוד מיוצרות במתחם זה הסימבול והדור הנוכחי של הקליאו כאמור.

קבוצת 'אוקיי' (okay) שלה שותפות ייצור עם רנו, נמצאת עימה בשיחות על עתידה של הקליאו הבאה עם דגשים על חסכון כלכלי כחלק מתמורות בכפוף למעבר הגאוגרפי. ראש החטיבה של אוקיי מאשר את הדברים באומרו לסוכנות הידיעות רויטרס "זהו נושא אסטרטגי בעל חשיבות והשיחות מתקיימות". ב-2012, תגיע הקליאו IV לשווקים אך השאלה שנותרה היא מהיכן. "אני דורש מהמדינה שתתערב בעניין ותמנע מרנו לעשות טעות גורלית", כך דובר הממשל שמוטרד מהשלכות פיננסיות שעלולות להתרחש בשל המעבר.

בשנה שעברה העניק משרד האוצר הצרפתי ליצרניות הרכב הון עתק במסגרת תהליך ההתגברות על המשבר הכלכלי ובתנאי שייצור המכוניות יוותר בצרפת. האם רנו תפר את בקשות המדינה ותעביר את המפעל לטורקיה על אפו וחמתו של הממשל? לקראת ז'נבה נדע יותר על התגלגלות העניניים וכן על שיתוף פעולה אפשרי בינה לבין דיימלר, שמתחזק לאחרונה מאחרי הקלעים.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully