וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS8: פטרהאנסל ממשיך לנצח

ירון אדרי

11.1.2010 / 11:13

הצרפתי ממשיך להוכיח מדוע הוא נהג הראלי רייד הטוב מכולם. דספרה מוביל בקטגוריה הדו גלגלית בעיקר לאחר שקומה שוב נענש

את יום המנוחה שניתן למתחרים בשבת, ניצל סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) בצורה המיטבית. את הסטייג' השמיני לדקאר שהגיע יום אחר כך הוא מסיים ראשון, קובע זמן של 5:06.05 שעות. אולם בטרם נמשיך נסגור חוב קטן היות וטרם דיווחנו לכם על הסטייג' השביעי שנערך ביום שישי האחרון.

SS7 היה הסטייג' הארוך ביותר לדקאר 2010 עם כ-600 ק"מ מדודים בזמן. ראשון מסיים נאסר אל-עטייה (פולקסווגן) עם זמן של 5:41.29 שעות, מקדים בשלוש וחצי דקות את פטרהאנסל. קרלוס סיינז (פולקסווגן) מסיים שלישי וחברו לקבוצה מארק מילר רביעי. סיריל דספרה (KTM) מנצח באופנועים כאשר אלוף 2009 מארק קומה (KTM) שוב נאלץ להתמודד עם ענישה שמוסיפה לזמנו לא פחות משש שעות בגין החלפת הגלגל עם רוכב אחר בסטייג' השישי בניגוד לתקנות. נסיונות ההגנה על התואר הסתיימו סופית עם צניחה למקום ה-24 בדירוג הכללי.

נחזור ל-SS8. עם הנצחון בקטע המוביל את המתחרים דרומה, מאנטופגסטה לקופיאפו לאורך החוף הצ'יליאני עם האוקינוס הפסיפי, מגדיל פטרהאנסל את שיא נצחונות הסטייג'ים למתחרה בדקאר ל-54 במספר. סיינז לעומתו מגיע לקו הסיום 45 שניות אחר כך אולם זה לא פוגע במיקומו הראשון בדירוג הכללי. אחריו מדורגים אל-עטייה ומילר כשפטרהאנסל רביעי בפער של שעתיים. גם אם הוא ינצח את כל ששת הסטייג'ים שנותרו, זה כנראה לא יהיה מספיק כדי לקבוע אליפות דקאר עשירית.

על שניים, פרנסיסקו לופז קונטרדו (אפריליה) קובע עוד נצחון על אדמת מדינתו עם סיום קטע המדידה השמיני בזמן של 5:29.25 שעות. 45 שניות אחריו מגיע מארק קומה שלמרות כל הענישות שקיבל עדיין לא ויתר וכעת הוא ממוקם 19 בדירוג הכללי. בראש הרשימה שוכן לו בביטחה סיריל דספרה שמקדים את פל אנדרס אולבלסטר הנורווגי (KTM) בשעה ועשרים.

היום ימשיכו המתחרים דרומה אל עיר החוף לה-סרנה. אורכו של הסטייג' המקורי הוא 547 ק"מ מהם 338 מדודים בשעון. אולם, המארגנים הודיעו כי יסתפקו ב-180 הק"מ הראשונים הכוללים בעיקר דיונות חוליות ומאתגרות.

מירוץ ראלי דקאר 2010. AP
מירוץ ראלי דקאר 2010/AP

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully