וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימוזינה מהירה ועצבנית

12.1.2010 / 9:09

סדנת הרכב 'אלפינה' השתילה לסדרה 7 החדשה מדרגת עוצמה שמעיפה אותה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. הכבודה תקיא?

חברת אלפינה (ALPINA) וב.מ.וו מזוהות לעתים כגוף אחד. אם טרם הכרתם אותה נספר כי אלפינה היא הטיונרית הבלתי-רשמית של החברה ממינכן; אלא שהיא ערוכה מבלי לפגוע במקומן ובייחוסן המלכותי של סדנאות הבית – כפי ש-AMG היא עבור מרצדס וחטיבת M היא עבור ב.מ.וו. סדרות האמצע של הבווארים, ה-3 וה-5 מסתדרות בכלל לא רע בחזקת ה-M3 וה-M5. אולם, דווקא סדרת הפאר של היצרנית, טרם זכתה לטיפול דומה. כדי לסגור עניין, באה אלפינה ומציגה את ה-7 בי-טורבו סדאן ופותחת את החזית מול מרצדס מחדש.

הבי-טורבו של אלפינה הוא הדור השני במסגרת הסדרה, לאחר שבין 2007 ל-2008 הוצעה המכונית בארה"ב בגרסתה הרגילה וארוכת הבסיס. כמיטב המסורת השילה אלפינה רכיבים חיצוניים ופנימיים כדי להדגיש את נוכחותה על הכביש. תא הנוסעים עוטה מושבי עור חובקים, ספי דלתות מוארים, ממשק מולטימדיה מיוחד וסמלוני החברה על ההגה וידית ההילוכים תורמים לאווירה הכללית. מבחוץ העסק קצת יותר דינאמי מאשר קוסמטי, כנף קטנה מוטמעת על דלת תא המטען מחזקת את המשיכה לכביש וכך גם הספוילר הכבד בחזית.

מדוע זקוקים לכל כך הרבה כוח הצמדה? מפני שמנוע ה-4.4 ל' טווין-טורבו V8 מנפק כאן מעל 71 קג"מ ו-500 כ"ס (400 בסדרתית) המתורגמים להנעה אחורית דרך תיבה אוטומטית בת ששה הילוכים ותפעול ידני מגלגל ההגה. נתונים אלו משגרים את האלפינה בי-טורבו ל-100 קמ"ש בפחות מ-4.5 שניות.

בכורה לאלפינה בי-טורבו 7 החדשה תערך בתערוכת שיקגו בעוד כחודש ימים, בדיוק בזמן להניע אח"מים בסערות ובגשמים הדרמטים של עיר הרוחות. רק שלא יחשבו לבלוס איזו ארוחה חפוזה במושב האחורי, חבל על החליפה.

אלפינה ב.מ.וו סדרה 7. אתר יצרן
מנוע 4.4 ל' טויין-טורבו/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully