וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי רצה עם הזרם

12.1.2010 / 9:58

אודי כל כך התלהבה מה-E טרון החשמלית, שהיא החליטה להציג גם גרסה קומפקטית שמתחברת לשטקר. זורמת כזאת

אודי כבר הבטיחה כי בעוד שנתיים תייצר את ה-E טרון, מכונית 'על' חשמלית שהוצגה כקונספט בתערוכת פרנקפורט 2009. הקופה העילאית שמחזיקה במרכולתה קרבה ויזואלית עזה ל-R8 הספורטיבית, מחליפה את שאיבת הבנזין במערכת הנעה כפולה חשמלית המפיקה כ-460 קג"מ דימיוניים של מומנט. פרט לכך, לרשותה 313 כ"ס מארבעה מנועים חשמליים בכל גלגל המאיצים בה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ומנגנוני אנרגיה שמכסים טווח נסיעה של 250 ק"מ בין טעינות (טעינה אורכת 6 שעות פלוס).

מסתבר שהסנונית המהפכנית של אודי מפרנקפורט אכן הייתה רמז לבאות. החברה הגרמנית חושפת בתערוכת דטרויט את האחות הקטנה שטרם זכתה לתג שמי מבדיל, אך בהחלט מפזרת את הערפל סביב התוכניות להרחבת שורותיה של החטיבה, בחזיתה ה-R8 וסגניתה האופנתית והמסורתית אודי TT. הייתכן חשמלית קופה מופחתת מחיר בדרך לזירה?

האחות הצעירה זהה רעיונית למכונית ה'על' הגאוותנית וחולקת עימה את מבנה האלומיניום בחיפוי אריחי סיבי פחמן ויריעות אלסטיות מחוסמות מפלסטיק קשיח. חומרים אלה מקנים למכונית החשמלית משקל מופחת של 1.3 טון. אופייה מכתיב כי הצנעת הממדים באופן משמעותי לעומת החלוצה, כאשר התקרה ניצבת על 1.22 מ', הרוחב 1.78 מ' והאורך כמעט 3.95 מ' בסך הכול.

סט הסוללות נתחב במרכז השלדה ומעניק לה חלוקת כובד משוחדת כלפי העכוז – 40 אחוזים לפרונט, 60 אחוזים אחורנית. שלא כמו האחות הגדולה, הבייבי E טרון שולחת את מעוז כוחה שנאמד ב-204 כ"ס לסרן האחורי בלבד ומוסיפה לחובתה עוד שנייה בדרך ל-100 קמ"ש ונעצרת באיזור ה-206 קמ"ש המרביים בהגבלה אלקטרונית. טווח נסיעתה מייצר כ-250 ק"מ בין טעינות ומשך הטענת הסוללות אורך כמעט חצי יום משקע ביתי או שעתיים מעמדת טעינה זריזה.

היות והדגם הראשון עומד לחצות תג מחיר של מעל 200 אלף יורו, אודי מקווה שדרך הבייבי E טרון היא תנצל את הגל האקולוגי לצרכים קצת יותר מציאותיים, כמו אחות קונווציונלית ועממית לאודי TT. כפי שהדברים מתגלגלים בקונצרן פולקסווגן שמפזר המחאות בהתאם לגחמות, לא נראה שעומדות בפני מי מאחת החטיבות בקונצרן מגבלות כלכליות ליישום.

אודי אי-טרון קונספט 2. אתר יצרן
אודי אי-טרון קונספט 2/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully