וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות בלי ראש

ירון אדרי

12.1.2010 / 13:57

חצי שנה לאחר המנכ"ל, גם יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מודיעה על התפטרותה. באור ירוק זועמים על משרד התחבורה

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נותרה ללא ראש שיוביל אותה. חצי שנה לאחר עזיבתו של המנכ"ל יאיר דורי וכחודשיים לאחר פיזור המועצה, מודיעה גם היו"ר זיוה פתיר על סיום תפקידה. פתיר הגישה היום (שני) את התפטרותה לשר התחבורה ישראל כץ, לאחר שנתיים בו כיהנה בתפקיד זה. כץ הביע הערכתו לפועלה במסגרת תפקידה וציין את תרומתה לירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנה האחרונה.

"ניהול ענייני הרשות גזל ממני מעבר למתבקש מיו"ר לא פעיל ועל כן ביקשתי מהשר כ"ץ לסיים את תפקידי", כך מוסרת פתיר. "זכות גדולה נפלה בחלקי לשמש זרז להצלת חיי אדם בישראל". מלשכתו של כץ מודיעים כי יפעל למינוי מהיר של יו"ר חדש, זאת כאשר אף טרם מונה מנכ"ל חדש מאז עזיבתו של דורי.

את תפקיד יו"ר מועצת הרשות הלאומית קיבלה פתיר בדצמבר 2007, בזמן כהונתו של שאול מופז כשר התחבורה. בתפקידה הקודם, שימשה כמנכ"לית מכון התקנים וכן כיהנה כסגנית הנשיאה העולמית של ארגון התקינה הבינלאומי (ISO). אולם, לאור העובדה כי במקביל לתפקידה הציבורי מועסקת פתיר כסמנכ"לית תקינה בחברת בטר פלייס, עלו תלונות על ניגודי עניינים אפשריים. את עבודתה ברשות הלאומית ביצעה פתיר בהתנדבות.

"ניגוד מפורש לכללי מנהל תקין"

כנגד פעילותו של משרד התחבורה בכל הנוגע לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יוצאת עמותת 'אור ירוק'. במכתב ששלח מנכ"ל העמותה שמואל אבואב למבקר המדינה, הוא מעלה האשמות חמורות ובקשה לפתוח בבדיקה מקיפה על האופן בו מתנהל המשרד ובראשו השר ישראל כץ. כמו כן, פנה אבואב ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז והיועצת המשפטית של משרד התחבורה מלי סיטון בעניין זה.

"לאחרונה פורסם, כי שר התחבורה נטל את הסמכות להציע מנכ"ל מידי הרשות, והעביר אותה למנכ"ל משרדו (יעקב גנות - י.א)", כותב אבואב במכתבו למבקר המדינה. אבואב מבקש להדגיש את העובדה כי אחד מתפקידיו של מנכ"ל הרשות הלאומית הוא לבקר את משרד התחבורה, כך שהדבר מנוגד לחוק וכן מנוגד לכללי המנהל התקין.

עוד בהמשך מכתבו מעלה אבואב חששות נוספים. "לנוכח הנסיון מן העבר בדבר אופי המינויים של מר ישראל כץ, קיים חשש לכאורה כי נטילת הסמכות האמורה נועדה לצורך מינוי פוליטי בלתי ראוי". בפנייתו ליועצים המשפטיים, מבקש מנכ"ל אור ירוק את בדיקת העניין וכן קורא להם להנחות את שר התחבורה למנות בדחיפות מועצה לרשות הלאומית.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שר התחבורה ישראל כץ הודיע לאחרונה כי כל המינויים לדירקטוריון הרשות יהיו מינויים מקצועיים וראויים בלבד וללא כל זיקה פוליטית. שר התחבורה ומנכ"ל משרדו פועלים לאיתור יו"ר חדש לרשות וכן למינוי חברי מועצה חדשים שאמורים להוביל לבחירתו של מנכ"ל חדש לרשות. פנייתה של העמותה הפרטית ששמה לה למטרה לנגח ולהשמיץ באופן תדיר ובעקביות את אנשי משרד התחבורה והעומד בראשו אינה ראויה לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully