וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפריוס נולדה בת

ירון אדרי

13.1.2010 / 10:15

טויוטה חושפת מכונית סופרמיני קונספטואלית על טהרת הגישה ההיברידית ורמיזות על ריכוז כל דגמי הכלאיים תחת מותג אחד

טויוטה לוקחת ברצינות גמורה את קו המכוניות ההיברידיות שלה. להוציא לרגע מותג לקסוס, תחת הלוגו העממי שואפת החברה לשווק גרסאות כלאיים כמעט לכל סגמנט ואולי אף לרכז את כולן תחת מותג גג אחיד כפי שרמז נושא המשרה הבכיר בארה"ב. את תערוכת דטרויט מנצלת היפנית כדי להציג עוד מכונית קונספט שעובדת קצת על בנזין וקצת על חשמל כשהפעם היא הולכת יותר בקטן. ה-FT-CH (סימול ל-Future Toyota-Compact Hybrid) קרובה במידותיה לסופרמיני יאריס וזאת אחרי שבפעם האחרונה (פרנקפורט) הוצגה מכונית היברידית על בסיס האוריס הקומפקטית.

הקונספט שאמנם נחשפת לראשונה בארה"ב, היא פרי עיצובה של החטיבה האירופית השוכנת בצרפת. מידותיה הן 3.89 מ' לאורך ו-1.74 מ' לרוחב, קצרה מהפריוס ב-56 ו-2.5 ס"מ בהתאמה. מיקום הגלגלים בקצות המרכב רומזים על מרווח פנים מספק עבור ארבעת היושבים בגרסה רעיונית זו ומי יודע, אולי גם יכולות דינמיות מרעננות.

לגבי עיצוב הפנים אותו מכנה טויוטה כסגנון '8 ביט' תחליטו אתם, אנו רק נעלה תמיהה קלה מדוע במרכז לוח המחוונים מופיע סימול הנראה כהעתק ללוגו של מרצדס ואיך היא נוסעת 73 קמ"ש ללא נהג. נדגיש כמובן כי מטרת המעצבים היא פנייה לצעירים בגילם וברוחם, כאלה שעדיין לא צריכים שפע של מקום לילדים וכל מרכולתם הנלווית לנסיעה עירונית.

פרטים קצת יותר רלוונטיים למהות – צריכת דלק ופליטת מזהמים למשל, לא נחשפו אך סביר מאוד להניח שאלה יהיו טובים משל הפריוס. בטויוטה מבטיחים כי היא גם תעלה פחות ממנה ביום בו תצא לשוק. מתי זה יקרה? עד ל-2012, אז תציע טויוטה שמונה דגמים היברידיים לא כולל אלה שכבר כיום נמצאים בשוק. ב-2010 מדברת היפנית על מכירת מיליון יחידות מהסדרות היברידיות וכך גם בשנים הבאות. ב-2015 תחל טויוטה בשיווק מכוניות תא-דלק כך שיש לסביבה למה לחכות.

טויוטה FT-CH קונספט. אתר יצרן
טויוטה FT-CH קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully