וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לבליץ של שנת 2025

16.1.2010 / 8:33

המרצדס העתידנית של ג'ורג' יו דומה לחללית ומצמיחה איברים. לפי דעתו וטעמו כך תראה מכונית ה-F1 של מרצדס-בנץ בעתיד

מרצדס יצאה השנה לדרך עצמאית בסבב הפורמולה 1, אחרי שנים של שיתוף פעולה מרתק עם 'מקלארן' שהעמיס על מדפיה תארים ומינף כישרונות צעירים (לואיס המילטון) לפסגות הספורט המוטורי העולמי. בשנת 2025 - בסך הכול 15 שנים מהיום, מרצדס בנץ תשמיש לכאורה כלי-רכב מהפכניים כדי להתחרות בפורמולה 1; כך לפחות חושב ג'ורג' יו, מתמחה בסדנת היצרנית שנמצאת בקרלסבד קליפורניה.

על פי המודל שעיצב - BlitzenBenz כמחווה למכונית ההיסטורית, הקונספט מהווה גרעין לסעיף אינטגרלי בפיתוח כלי-רכב חדשים, ולבחינת קצה היכולות הטכנולוגיות של מרצדס וקבוצת ה-F1 של החברה. "הבליץ-בנץ היא הצהרה רטרו-קלאסית. מכונית שמזכירה עיצובים מן העבר במטרה ברורה להשפיע על העתיד", כך מנתח יו את בחירת קווי המתאר של המודל.

שני רעיונות מיתולוגיים התלכדו בבליץ של יו לכדי דגם אחד; הראשון הוא כמובן הבליץ-בנץ המקורית מ-1909 שבנתה עבורו את המסגרת הכללית ליישום, ואילו מקור ההשראה השני מגיע מאלכס ארלנדסון, פסל שמציג בגלריות עולמיות יצירות אמנות מושפעות מעצים ומהסביבה. מדוע בחר בטבע האקולוגי דווקא? לפי דבריו בניגוד לתרכובות מתכת, הטבע משנה את צבעיו ואת מרקמו. "הרעיון הוא לדמיין מה יכול לקרות אם אפשר יהיה לגדל רכיבים של כלי-רכב ולשלוט על צורתם. ממש מערכת אורגנית", הוא מדגיש.

תניע את הבליץ של יו היא מערכת הנעה מימנית שמזינה 4 מנועים חשמליים בכל גלגל. למרכב החיצוני יש חלק חשוב בהפקת שיעור העוצמה של המכונית, היות וכיסויי הקשתות האורגנים מעל הצמיגים נפתחים כאילו פרחים לאור השמש, בהתאם לרמת הטמפרטורה שהמכונית מפיקה. כך למעשה המרצדס חייה ונושמת כמו ישות עצמאית, אפילו שבקוקפיט יושב הנהג ושולט על היכולת הכיוונית. נתראה בעוד 15 שנים על המסלול? בכלל לא בטוח.

מרצדס בנץ בלינץ קונספט 2025. אתר יצרן
עם הנעת מימן ויעולת לשנות את מרקמה וצבעה באופן אורגני/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully