וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS13: המתח בעיצומו

ירון אדרי

16.1.2010 / 9:42

כשרק 206 ק"מ תחרותיים עומדים בפניהם, הפער בין סיינז לאל-עטייה שוב מצטמצם באופן ניכר. האליפות לספרד או קטאר?

סנטה רוזה היא נקודת הביניים האחרונה של הדקאר 2010 וממנה יגיעו היום המתחרים אל בואנוס איירס. בפניהם עומדים 707 ק"מ אחרונים בהחלט מתוך סך של 9,030 שתוכננו להם, כשרק 206 ק"מ מדודים בזמן. אלה יהוו הצ'אנס האחרון עבור נהגי פולקסווגן קרלוס סיינז ונאסר אל-עטייה, שכל אחד מהם רוצה לחזור הביתה עם גביע האליפות.

עיקר הלחץ מופעל כעת על סיינז, ששוב מאבד זמן יקר מאוד לאל-עטייה בסטייג' ה-13. הספרדי מסיים רביעי לעומת יריבו לקבוצה שמסיים שני והפער בינהם בדרוג הכללי מצטמצם ל-2:48 דקות, עדיין לטובתו. טעות ניווט אחת או פאנצ'ר מיותר עשויים לגרום לסיינז שוב לסיים ללא התואר, כפי שכבר קרה לו בשנה שעברה עם תאונה מיותרת שהוציאה אותו מהמירוץ. את הסטייג' ה-13 אגב מנצח סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו), הנהג שיותר ראוי לתואר אם להיות אובייקטיבים.

בקרב הרוכבים התוצאה נקבעה מזמן, עם פער של יותר משעה העומד לזכותו של מוביל הדירוג הכללי סיריל דספרה (KTM). הצרפתי מסיים את הסטייג' ה-13 במקום השני, 43 שניות אחרי פל אנדרס אולבאלסטר (KTM) הנורווגי. אולם, כאן הקרב העיקרי הוא על סגנות האליפות כאשר אולבאלסטר ממקום שני וארבע דקות אחריו נמצא פרנסיסקו לופז קונטרדו (אפריליה) שמציג יכולת נפלאה בדקאר הזה. האלוף היוצא מארק קומה (KTM) מדורג כעת במקום ה-15 הכללי ואם לא היה נענש בתוספת זמן של שש שעות ו-22 דקות, הוא היה מרוחק רק עשר דקות מדספרה וכנראה שגם כאן היינו רואים פוטו פיניש כמו בקטגורית המכוניות.

היום כאמור יצאו המתחרים ששרדו יותר מ-8,000 ק"מ לכיוון בירת ארגנטינה. אנו נדע בתוך פחות מ-24 שעות מי יהיה האלוף בכל קטגוריה, אשר יוכתר רשמית בטקס הנעילה ביום ראשון. באופנועים כאמור זה סגור ב-99.9 אחוזים וכל שנותר לראות הוא מה יעשה את ההבדל – הניסיון של סיינז או המוטיבציה הגבוהה של אל-עטייה. יש לכם פייבוריט משלכם?

מירוץ ראלי דקאר 2010. Eduardo Di Baia, AP
עוד יום אחד להכתרה הרשמית בבואנוס איירס/AP, Eduardo Di Baia

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully