וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה להחזיק וירון?

19.1.2010 / 8:56

שוחטים אתכם בעלויות האחזקה למכונית הפרטית? חכו שתשמעו כמה עולה להחזיק מכונית 'על' חמושה ב- 1,000 כ"ס

ברוב המקרים אפשר לטעון כי מוציאים על עלויות טיפול ותיקונים לכלי-רכב חדש ועממי, סכום של 4 ספרות ב-12 חודשים. אבל אם נדמה לכם שקורעים לכם את הארנק ועושקים את נשמתכם במוסכים, כנראה שאינכם נמנים עם קהל היעד של הבוגטי וירון; עלות החזקה שנתית למכונית ה'על' של קונצרן פולקסווגן נאמדת בכ-300 אלף דולרים בשנה, שהם כמיליון שקלים לערך לפני מיסוי על חלפים. שווה להיות מוסכניק של בוגטי?

על פי שיקלול שערך מגזין הרכב הבריטי 'אוטוקאר', שגרת טיפולים סדירה הכוללת החלפת שמן, רפידות בלם, פילטרים וכדומה עלותה כ-13 אלף פאונד (כ-85 אלף שקלים). צמיגים גם הם עסק יקר מאוד מאחר ומדובר במפלצת בנזין שמאכלת גומי ומאיצה ל-100 קמ"ש מהמקום בפחות מ-3 שניות ומגיעה למהירות מרבית שחוצה את רף ה-400 קמ"ש. סט ראוי להלבשה מחוייב להגיע מבית 'מישלן' מסדרת 'פיילוט ספורט 2', עשוי קומפוזיציות מיוחדות ועלותו כ-23 אלף פאונד (כ-150 אלף שקלים) כאשר ההחלפה נדרשת כל 4,000 ק"מ. אולם כאן לא מסתיימת תחזוקת הגלגלים היות ובכל פעם רביעית בה מוחלפים הצמיגים, נדרשת גם החלפת החישוקים שעלותם כ-28 אלף פאונד (כ-185 אלף שקלים).

אחד מברי-המזל שברשותו הווירון, סיפר למגזין כי הוא מעדיף לגרור את המכונית למסלולים האהובים עליו בעולם, מאשר לנהוג בה לשם לנוכח חשבון ההוצאות המנופח. אולם, במקום לשכון שעות במשאית הגרירה ולהתייסר, הוא מגיע למסלול דרך נתיבי האוויר בטיסה ישירה במטוס הסילון הפרטי שלו. זה פחות יקר, מסתבר.

בוגטי ויירון סדרתית עולה כ-1.3 מיליון יורו. בחודש האחרון פרסמה החברה כי היא קרובה מאוד למיצוי קו הדגם המקורי וכי נשארו 50 יחידות בלבד למכירה. ב-2008 נמכרו בעולם כ-73 מכוניות, כאשר מלכתחילה בוגטי אמרה כי תייצר רק 300 חתיכות מהווירון. השלב הבא כולו שמור לבוגטי ווירון גרנד-ספורט שממנה תרדנה בערך 150 חתיכות מפס הייצור. זו תגרע מכיסו של הנהג האמיד קרוב ל-1.9 מיליון יורו ואנו כלל לא רוצים לדמיין כמה יעלה להחזיק אותה.

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully