וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראנס-אם חוזרת לנקום

23.1.2010 / 7:05

סדנת 'גירהדס' המציאה רפליקה לפונטיאק טראנס-אם על בסיס שברולט קמארו עם 900 כ"ס ובחזות רטרו-אגרסיבית. רוקדת בקצב אחר

את הפונטיאק טראנס-אם המיתולוגית הפסיקה החטיבה הדועכת של ג'נרל מוטורס לייצר בשנת 2002 לאחר 35 שנים (ה-GTO היורשת לכאורה נגנזה ב-2006). אלמלא חזותה מעוררת התיאבון, ספק אם מישהו עוד היה זוכר אותה לטובה בדור האחרון או זה שקדם לו - אף אחד מהם לא היה פיסה מוטורית ראויה לציון.

המותג פונטיאק ספון אמנם על רכבת אקספרס לקבר, אך במקום למרר בכאב, ג'נרל מוטורס מחייה שמות מן העבר כמו השברולט הקמארו כדי למלא את החלל שנותר. יחד עם זאת, בקצה השני של המסדרון סדנאות השיפורים עדיין מאמינות שיש מן הטעם להשיב לחיים מותגים גוססים, ולכן סדנת 'גירהדס' האמריקנית החלה לעבוד על פרויקט הטראנס אם רפליקה לפני כשנתיים, וכעת היא מציגה בשורותיה את המוצר הסופי.

החזות החיצונית כולה מורכבת על גבי פלטפורמת השברולט קמארו החדשה, אך הצורניות כפורמט ויזואלי נשענת על הדגמים של הטראנס-אם משנות ה-70 - כפי שבולט במיוחד בחרטום ובאזור בתי התאורה המלבניים ובכנפיים. גם בחלק האחורי ניתן ביטוי להופעה הקלאסית דרך אלומות תאורה גדולות ואדומות המשוות למכונית את הכיפוף האגרסיבי בפרופיל בשילוב הכנף האחורית על דלת תא המטען.

הטראנס אם המקורית שכנה בחזיתה תערובת מנועים מסדרות פונטיאק, שברולט, ביואיק (טורבו) ואולדסמוביל; מ-6 צילינדר בטור קרבורטור אחד, ועד למנוע ה-V8 הגדולים שבהם אף הושתלו ארבעה קרבוראטורים (מאיידים). ההספקים היו די צנועים ביחס לנפח, מ-200 ועד 350 כ"ס פלוס, בשידוך לתמסורות אוטומטיות שגרתיות (4 הילוכים) או ידניות 5 יחסי העברה. ואולם למרבה הצער, התוצאה על הכביש לא הייתה משהו להתפעל ממנו.

גירהדס החליטה שאם כבר אז כבר, ומכאן שבמקום להשתמש במנועים אופנתיים בחרו לשלוף מהקורבט ZR1 את היחידה הבסיסית בנפח 6.2 ל'. את העוצמה המקורית היא הגדילה ל-900 כ"ס על ידי שימוש בשני מגדשי טורבו במקום מגדש-על אחד (סופרצ'רג'ר) המשודך לקורבט. תיבת ההילוכים תהיה מהזן הידני (6 הילוכים) והרפליקה חמושה במערכת מתלים מוקשחת כדי לעמוד בעומסי המשקל והמומנט. כמה מאיצה ל-100 קמ"ש? את זה הסדנה לא מפרסמת וגם לא את המחיר - אך מבטיחה שהיא תקרא תגר על כל המתמודדות בקבוצת השרירניות האמריקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully