וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריס נמתחת, הדוושה נתקעת

24.1.2010 / 11:47

הקומפקטית קיבלה עדכון קל לחזות החיצונית ותוספת גרסה היברידית. בינתיים, היצרנית מוציאה עוד קריאה לתיקון עבור 2.3 מיליון כלי רכב

טויוטה חשפה מתיחת פנים עדינה לטויוטה אוריס הקומפקטית. היצרנית מצהירה על הופעה מודרנית ומלוטשת לשנת 2010 בגיבוי חומרים איכותיים בתא הנוסעים. עוד נאמר כי מערכת המתלים כוילה מחדש לביצועים טובים יותר וכך גם מערך ההיגוי אולם אין שינוי בכוחות הסוס או במצבת המנועים, להוציא הגרסה ההיברידית שתגיע לכבישים לקראת חודשי הקיץ הקרוב.

מתיחת הפנים היא הזדמנות לטויוטה להציג מחדש את גרסת הכלאיים של האוריס שנחשפה בתערוכת פרנקפורט אשתקד. מכאן איפוא שהשינויים החזותיים אינם מהפכניים ומסתכמים בשבכה (גריל) מחודשת, בתי תאורה מעט יותר מעוצבים וכן פגושים שהתעגלו ונופחו במידת מה. גם תא הנוסעים זוכה למסכה קוסמטית חדשה, אולם טויוטה טוענת למרבד חומרים באיכות מוקפדת על פני הדגם הנוכחי.

האוריס 2010 לא תעורר מחדש את יסודות הקבוצה, אך תנסה לשדרג את מעמדה בקרב חוג שוחרי הסביבה בסיועה של האוריס HSD (סימול ל-Hybrid Synergy Drive) עליה דיווחנו כאן עוד ביולי האחרון. מכונית זו מבוססת על מערכת ההינע של הטויוטה פריוס, חמושה במנוע בנזין 1.8 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו כ-138 כ"ס. טרם התקבלה תגובת היבואנית 'יוניון מוטורס' לגבי מועד הגעת האוריס המחודשת וכן הגרסה ההיברידית לישראל.

שוב הדוושות נתקעות

טויוטה הוציאה בסוף השבוע האחרון ריקול שני בתוך חודשיים, שוב בגלל דוושת תאוצה שעלולה להתקע. הפעם מדובר ב-2.3 מיליון כלי-רכב הנמכרים בארה"ב, מהשנים 2005 ל-2010 בינהם קאמרי וטונדרה משנתוני 2007 ועד 2010; סקויה, RAV4 וקורולה משנתוני 2009 עד 2010; והיינלדר ומטריקס מ-2010. קריאה לתיקון זו אינה כוללת הפעם את הפריוס או דגמי לקסוס שהופיעו בריקול הקודם בנובמבר האחרון ואשר הקיף 4.2 מיליון כלי-רכב, שעורר בהלה לאחר שנודע כי ארבעה בני-אדם נהרגו בעקבות התקלה במכונית למותג לקסוס.

טויוטה עדיין לא הצליחה לגבש פורמט תיקון מדויק דיו כדי לטפל בתקלה, מפני שבינתיים נשללה הן הבעיה האלקטרונית והן הבעיה המכנית על ידי הצוותים. לטענתה, הכשל נובע מדוושת תאוצה בלויה שגורמת לדוושה לחזור לאט מידי למיקומה, או להתקע באמצע הדרך. לפיכך הונחו לעת זו מרכזי השירות של טויוטה לתקן את הכשלים על ידי החלפת דוושת התאוצה או קיצורה, הסרת חיפויים תחת רגליי הנהג באיזור הדוושות, או התקנת מגברי בלימה.

יש לציין כי בישראל ישנן לא מעט מכוניות שהגיעו מארה"ב בייבוא אישי ועל בעליהן לנסות ולהתעדכן באופן עצמאי על מהות התקלה ואופן תיקונה, שכן אין הן נמצאות בתחום האחריות של היבואנית הרשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully