וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט מכנס מותגי ספורט

25.1.2010 / 8:48

מותגי הספורט של קונצרן פיאט יתכנסו תחת בית אחד במטרה לצמצם עלויות ולחזק את מעמדה של אלפא-רומאו. פרארי לא בתמונה

עוד ממהפכות הניהול בפיאט: הקונצרן האיטלקי איחד את מותגי אלפא רומאו, מזרטי ואבארת' תחת חטיבה אחת שתזכה לשם עצמאי, כך בהודעה שיוצאת ממטה החברה בטורינו. את כס הניהול יאייש החל מהחודש הקרוב מנכ"ל חברת מזרטי ואבארת' הגרמני הרלד ווסטר, שמכהן גם כיועץ טכני בקבוצת אלפא רומאו. הלה יאלץ לתמרן בין שלושה תפקידים וכן לפקח על מצבת כוח-אדם מורחבת מטעם שלוש היצרניות שתצאנה לדרך משותפת תחת אחריותו. טרם ידוע אם אחת מן החטיבות תגרע משורותיה דגמים עתיידים.

החלטתה של פיאט לאחד את המותגים התגבשה בראש ובראשונה כדי לרפא את אלפא רומאו מהקשיים הכלכלים אליה נקלעה. החברה הפסידה במהלך העשור האחרון סכום שנע בין 200 ל-400 מיליון יורו מידי שנה, כך נמסר ל'אוטוניוז אירופה'. ווסטר שנכנס לתפקיד רב-חשיבות ינסה ליצור תבנית שיקום מהפכנית שתחלץ את אלפא רומאו מהקרקעית, מאחר והחברה נמצאת כרגע תחת ביקורת קפדנית של מנכ"ל הקונצרן סרג'יו מרצ'יונה.

מרצ'יונה הפיג לאחרונה חששות כבדים לאחר שהודיע שאינו מתעתד למכור את אלפא רומאו כמו גם את לנצ'יה. אולם, הוא טוען כי איחוד המותגים הקלאסים יסייע למצב הפיננסי וידגיש אצל כל אחת מבנות הבית את תכונותיה הספורטיביות. עוד מוסיף מרצ'יונה כי הוא מאמין כי ווסטר הוא האיש הנכון למילוי התפקיד - "ווסטר הציג במשך השנים יכולת ראייה לטווח רחוק והבנה מעמיקה. מנהיגותו והידע הטכני שלו הופכים אותו לאדם הכי מתאים למשימה הזאת".

הגרמני בן ה-51 הצטרף לפיאט בשנת 2004 לאחר שעזב את חברת 'מגנה שטייר'. בין הצלחותיו רשומה השקתה הזריזה של המיטו הקטנה שארכה 15 חודשים בלבד מרגע הצגת הקונספט ועד להגעתה לאולמות המכירה. אולי בז'נבה תחשף שמה של החטיבה החדשה תחת ניהולו, ולא נתפלא אם נראה מכונית קונספט מרהיבה לציון המאורע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully