וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה הופכת להולנדית לוהטת

31.1.2010 / 8:54

עיצוב שנוי במחלוקת, פלטפורמה גרמנית ומנוע בנזין גמיש, הופכים את ה-2500F של סדנת היינסדיק להולנדית פתוחה מבדרת תסרוקת

לא מעט סדנאות עיצוב או העמיתים המשפרים, מציעים לנהגים מפלט מעיצובים שגרתיים בתעשיית הרכב; בהולנד למשל נוסדה אחת מהן שנקראת היינסדיק (Heynsdyk) הממוקמת באיינדהובן ומייצרת מכוניות ספורטיביות בהזמנה. אם אתם נמנים על חוג חובבי עיצוביה המשונים של חברת 'ספייקר קארס' (שאף היא הולנדית), יכול להיות שתמצאו כאן על המדפים משהו שיקלע בול לטעמכם, כמו ה-F2500 שעליה חתום המייסד Ronald Heijnsdijk שבנה את המכונית במשך 12 חודשים.

ה-2500F רודסטר מבוססת על פלטפורמת הפורשה 944 המפורסמת מ-1982. אולם ויזואלית, הקשר בין הדגמים מתקיים באיזור הפרופיל ואולי זולג בקטנה אל החרטום המשתפל כלפי הקרקע באגרסיביות. אפשר לומר שיש כאן שילוב לא הכי מוצלח (לטעמנו) בין רודסטר קלאסית, למכונית ספורט עכשווית לכאורה, ללא השראות מעולם העיצוב האמנותי, שדווקא טוען את עולם הדמיון של ההולנדים במישורים רבים.

כל המערכות הטכניות של המכוניות המקורית עדיין כאן. כלומר עד כמה שניתן היה למצוא ולחבר 944 במצב מצוין כדי להתחיל את העבודה ללא השקעה מסיבית. "מכונית אמינה ב-100 אחוזים, תמיד מוכנה לכל משימה", כך מציין מייסד הסדנה, שמוסיף כי "רצוי שהלקוח לא יגיע לכאן עם מכונית גמורה". משקל ה-2500 עומד על 900 ק"ג, ואין בה שימוש בחומרים כגון סיבי-פחמן, כי אם משטח פלדה מגולוונת.

בחזית שוכנת יחידת בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ל' כסטנדרט. אלא שהסדנה נותנת אפשרות בחירה להשאירה אטמוספרית בהספק של 163 כ"ס או להגדישה ולהגיע להספק של 250 כ"ס. הכוח עובר דרך תיבה ידנית בת חמישה יחסי העברה והעוצמה נשלחת (איך לא) לגלגלים האחוריים. הסדנה טוענת שהיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בלבד, והמהירות המרבית יכולה לעבור ללא המגביל האלקטרוני את גבול ה-280.

מחיר השיפור? קרוב ל-40 אלף יורו יחד עם המכונית (כ-220 אלף שקל לפני מסים) או 14 אלף יורו (כ-75אלף שקלים) עבור הקיט עצמו.

היינסדיק 2500. אתר יצרן
היינסדיק 2500/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully