וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי קורבט על שני גלגלים

26.1.2010 / 16:02

יצרנית אופנועים אמריקנית חדשה עומדת בפתח? חברת מוטוס וסדנת שיפורי מנועי קורבט חברו לייצור אופנוע חדש. יגיע אלינו?

בזמן שבשוק הרכב האמריקני קיימים מותגי מכוניות רבים, בעולם האופנועים המספרים מתוצרת מקומית מצומצמים בהרבה ומסתכמים בהארלי דייווידסון ונספחים שונים, לרבות בוני אופנועים פרטיים המייצרים בעצמם צ'ופרים ייחודיים. אולם, יתכן שיצרנית חדשה תפרוץ לשוק האמריקני ואולי גם אל שאר העולם ויתכן שאף אלינו בשלב מאוחר יותר.

מוטוס (MOTUS) הנה חברת סטארט-אפ מוטורית אשר חשפה כבר בעבר את כוונותיה לייצר כלים דו גלגליים חדשים וייחודיים, בייצור המוני. בחודש האחרון, פרסמה מוטוס כי חברה אל סדנת שיפורי מנועים מקומית בשם Katech, אשר מספקת מגוון גרסאות לג'נרל מוטורס, כולל מנועי ה-V8 האימתניים של הקורבט C6 המפיקים 505 כ"ס. יחד הן חושפות מנוע V4 חדש (ארבעה צילינדרים בתצורת V) הדומה במאפייניו למנוע הקורבט, בנפח 1,650 סמ"ק שמכיל מצד אחד מכאניקה וותיקה, לצד טכנולוגיה חדישה.

מחד, הוא יצויד בשני שסתומים בלבד לכל צילינדר ובגלי זיזים (קאמשפטים) תחתיים המניעים את השסתומים באמצעות דחיפים ומאידך, הוא יעשה שימוש במערכת הזרקת דלק (בנזין כמובן) ישירה אשר תתרום כמובן לפליטה נמוכה יותר של מזהמים לסביבה. שילוב זה אמור להביא את הספק מנוע זה לכדי 140 כ"ס והמומנט צפוי לנוע סביב ה-16 קג"מ.

מוטוס אינה חושפת עוד פרטים מדוייקים אודות האופנוע החדש, מלבד העובדה ששמו נבחר להיות MST-01. אולם, לאחר ששוחחנו עם לי קון, נשיא מוטוס אופנועים, אנו מקווים לראותו בקרוב על כבישי העולם וכאמור, אולי אף אצלנו.

מוטוס MST-01. אתר יצרן
מוטוס MST-01/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully