וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב קמה לתחייה

ירון אדרי

27.1.2010 / 9:09

אחרי שכבר הוכרז על הכחדתה ומכירת שאריותיה לסינים, סאאב תעזוב את ג'נרל מוטורס ותעבור לספייקר שתנסה להבריאה

ג'נרל מוטורס תמכור את סאאב לספייקר, כך בהודעה שפורסמה אמש (שלישי). על פי ההסכם שנרקם בין החברות, תשלם ספייקר עבור המותג השוודי 74 מיליון דולרים במזומן בשני תשלומים וכן תשאיר בידי ג'נרל מוטורס מניות בסך כולל של 326 מיליון דולרים אותן תיפדה עד לדצמבר 2016. העברת סאאב לספייקר צפוייה להסתיים עד ל-15 בפברואר.

עבור סאאב מדובר בתחייה מחדש לאחר שלפני חודש בדיוק כבר הודיע רשמית בעל הבית – קונצרן ג'נרל מוטורס, על סגירתה ופיטוריהם של 3,400 עובדים לאחר שלא כשלון השיחות עם ספייקר. ההולנדים לא התייאשו והמשיכו במשא ומתן שכאמור הניב אמש פרי. משמעות הדבר היא כי סאאב תמשיך לפעול כאשר עיקר המאמץ יהיה בשיווק ה-9-5 החדשה שייצורה כבר החל והקרוסאובר 9-4X.

עבור ספייקר מדובר בצעד משמעותי בעסקיה. בעוד סאאב מעסיקה כאמור 3,400 עובדים ומייצרת כ-40 אלף מכוניות (ב-2009), ספייקר מעסיקה 110 עובדים המייצרים כ-40 מכוניות בלבד מידי שנה. בתוכניות מנכ"ל ספייקר ויקטור מולר, להגיע לייצור של 100 אלף מכוניות בתוך שנים ספורות.

אולם, למרות ההסכמים עדיין ישנו סיכוי קלוש כי העיסקה תתפוצץ. לתהליך הבראתה של סאאב דרושים 400 מיליון יורו אותם ביקשה ספייקר לקבל מבנק ההשקעות האירופי בערבות ממשלת שוודיה. זאת, על מנת שלא להתבסס על בנק קונברס הרוסי המחזיק בחלק גדול ממניותיה אשר היה אחת הסיבות לכך שעסקה לא הושלמה כבר בדצמבר. בהסתך על דברי הצדדים נראה כי לא תהיה בעייה לקבל את ההלוואה כדי להשלים סופית את העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully