וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף ל-AL4?

29.1.2010 / 8:55

פיג'ו מכניסה לשימוש תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה אשר תחליף את התיבה הקודמת לה ארבעה בלבד

פיג'ו מציגה תיבת הילוכים אוטומטית חדשה לה שישה יחסי העברה. התיבה תוצע בשתי גרסאות – AM6 לבנזין ו-AT6 לטורבו דיזל HDI, והיא פרי פיתוחה של חברת 'Aisin AW' בשיתוף בית ההנדסה העצמאי של הקונצרן הצרפתי. סנונית ראשונה תופיע בז'נבה תחת מעטפת ה-308CC, משודכת למנוע הטורבו בנזין (THP) המשותף לב.מ.וו שיפיק 156 כ"ס. התיבה האוטומטית תסייע לה להאיץ מהר יותר, לחסוך בדלק וכן לעמוד בתנאי תקן 'יורו 5'.

ה-AM6 תחובר למנועי הבנזין כאמור. היא מעט כבדה יותר מ-AT6 המיועדת ללוגמי הסולר, אך תהיה לא פחות יעילה ממנה בהיבט הביצועים. אולם, ההבדל הגדול ביותר בין שני הדגמים גלום ביכולת עדיפה בטורבו-דיזל לתרגם מומנט מרבי לכביש; בעוד ה-AM6 מוגבלת ל-31 קג"מ, מקבילתה תוכל לספוג לתוכה מעל ל-46 קג"מ.

שתי התיבות תוצענה עם מצב טיפטרוניק (תפעול ידני) וכן אפשרות לבחור בין ניהול רגיל או מצב ספורטיבי מחודד בו ההילוכים נמשכים אל גבולות הסל"ד. נוסף על אלה, מערכת בקרה חכמה של התיבה האוטומטית מאפשרת נסיעה בהילוך הגבוה ביותר תוך שמירה על צריכת דלק מינימאלית.

הצגתה של תיבה זו מאותת כי פיג'ו משנסת מותניים להחליף את התמסורת הקודמת AL4, שהייתה סלע מחלוקת מביך לנוכח רמת אמינותה ויעילותה כתיבה חכמה הלומדת את סגנונו של הנהג. סביר שאחרי הקבריולה, כל דגמי ה-308 יזכו לטעום מהתיבה החדשה וכן שאר מכוניות פיג'ו ושותפתה לקונצרן סיטרואן.

מתי בישראל? מהיבואנית חברת דוד לובינסקי נמסר לוואלה! רכב כי תיבה השישה הילוכים האוטומטית תגיע אלינו במרץ או אפריל, עם תחילת שיווק ה-3008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully