וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל 'יגואר לנד-רובר' התפטר

27.1.2010 / 16:57

דיוויד סמית' המכהן כמנכ"ל היצרניות הבריטיות עוזב את תפקידו. לא פורטו סיבות העזיבה הרשמיות ועדיין אין לו יורש באופק

טאטא ההודית בחסותה נמצאות יגואר ולנד-רובר הודיעה כי המנכ"ל דיוויד סמית' מתכוון להגיש התפטרותו, כך מפרסם אתר החדשות של ה-BBC. על פי דבר הפרסום בכלי-התקשורת בבריטניה, עדיין לא ידועות סיבותיו הרשמיות לעזיבת התפקיד, אולם נראה כי אין קשר ישיר לכך שלאחרונה חלה הרעה בתנאי העסקת העובדים ומסגרות הפנסיה המוקצות ביצרניות במסגרת קיצוצים. טאטא שקידמה את סמית' לתפקיד המנכ"ל ב-2008, הודתה לו על מילוי תפקידו, אולם חוששת שאסטרטגית השיווק של שני המותגים תפגע מכך מאחר ואין לה אדם ראוי אחר לתפקיד בשלב זה.

בקשות לשיפור התנאים שיצאו מטעם 'יגואר לנד-רובר' לבכירי טאטא, לא פעם נפלו על אזניים חרשות. בין בקשותיהן הרבות נמנה מאמץ כביר להבטיח כי 8,000 עובדי החברות יזכו להשאר עימן לפחות בחמש השנים הקרובות, בכפוף להפחתת שכר מזערית והסרת הטבות שונות. טאטא מצידה מתנגדת למהלך, ואף מעוניינת לקצץ את שכר העובדים בשיעור גבוה של 20 אחוזים ולסגור תנאים חדשים לקרנות הפנסיה.

טאטא רכשה את יגואר ולנד-רובר בשנת 2008 מפורד בסכום המוערך בכשלושה מיליארד דולרים, אך מאז טרם הצליחו השתיים לפרום את הפלונטר הכלכלי אליו נקלעו. מכירות שני המותגים יחדיו צנחו בשיעור של 26 אחוזים בשנת 2009, אולם יגואר מובילה את צניחת הרווחים עם 33 אחוזים מול 21 של לנד-רובר. רק בחודש דצמבר האחרון חלה התעוררת מסוימת כאשר יגואר רשמה לזכותה עלייה של 5 אחוזים בכמות המכירות.

רק נדגיש כי הממשל הבריטי הביע נכונות לסייע לטאטא לאחר שזו התכוונה לסגור שני מפעלי ייצור בבריטניה, אך זו השיבה באומרה שתנאי הסיוע מכבידים מידי על תכניותיה, ואינם מתאימים לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully