וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביזה FR, גם בדיזל

ירון אדרי

28.1.2010 / 11:51

סיאט ממשיכה את מסורת ה-TDI ממסלולי המירוצים עם גרסת טורבו דיזל ספורטיבית לאיביזה FR. ישראל? בדיחה טובה

בשנתיים האחרונות, סיאט היא אלופת סדרת מירוצי ה-WTCC העולמית בזכות הלאון TDI שהשאירה את ב.מ.וו ושברולט מאחור. היצרנית מספרד הביאה לכדי אופטימליות את מנוע הטורבו דיזל של קונצרן פולקסווגן, מה שגרם להתאחדות המירוצים העולמית ה-FIA להטיל עליה עוד ועוד הגבלות שאף הן לא עזרו למתחרות. לאחרונה, הודיעה סיאט כי תפרוש מהסבב אולם זה לא אמור להפריע לה לתרגם את ההצלחה למזומנים.

תחת הסימול הספורטיבי FR, משיקה סיאט גרסת טורבו דיזל לאיביזה התפורה בדיוק למידותיו של הצרכן האירופי. עם 143 כ"ס בקירוב ובסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית, מאיצה ה-FR השמנונית ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות ועד למהירות מרבית של 210 קמ"ש במקומות המותרים. ההשוואה ל-FR הבנזינית מתבקשת כמובן – זו נעזרת ב-150 כ"ס כדי להאיץ תוך 7.6 שניות ל-100 ולסגור סקאלה ב-212.

ההבדלים בביצועים אינם כה גדולים, אולם בשורת צריכת הדלק ופליטת המזהמים לא תתפלאו למצוא נתונים יותר מוחשיים לזכותה של הדיזלית. סיאט מספרת כי היא צורכת בממוצע ליטר סולר ל-22.2 ק"מ, כמעט פי שניים מה-FR בנזין, ופולטת 119 גק"מ CO2 בלבד. עכשיו השתכנעתם?

האיביזה FR TDI תגיע אל אולמות המכירה באירופה בחודש מרץ הקרוב, מה שרומז כי הצגתה הרשמית לקהל תהיה בתערוכת ז'נבה. מחירה יחל בכ-19 אלף יורו (כ-105 אלף שקלים לפני מסים) כשהיא מאובזרת בנדיבות כולל מערכת בקרת יציבות והדיפרנציאל האלקטרוני XDS. אלינו היא לא תגיע כמובן, כי אצלנו מעדיפים לבזבז יותר על בנזין 95 אוקטן תוך פליטת CO2 רב לאוויר.

סיאט איביזה FR TDI. אתר יצרן
סיאט איביזה FR TDI/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully