וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש יותר טוב מ-AMG

28.1.2010 / 10:40

סדנת קרלסון הגרמנית תשלח לתערוכת הרכב בז'נבה מכונית משופרת המבוססת על ה-SL65 בלאק אדישן. הכירו את ה-C25

מכוניות משופרות לעילא אינן הברירה הטבעית להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. אולם לעתים קורה שסדנאות השיפורים חושבות גם על החלק הזה של הנהיגה. סדנת 'קרלסון' המתמקצעת בכלי-הרכב של מרצדס רוצה להמחיש שניתן לאחד בין שני הקטבים, ולראיה היא משחררת איורים ראשוניים טרום פתיחת תערוכת ז'נבה, למכונית 'על' למחצה שאינה מוגבלת רק למסלולי המירוץ כי אם תוכל לשמש את הנהגים על בסיס יומי.

המרצדס המתוגברת קרויה C25, כשהמספר רומז על היחידות שתרדנה מפס ההרכבה הקטן של הסדנה. היא מבוססת על המרצדס SL65 במהדורת ה'בלק אדישן', אולם כמיטב המסורת הותאמו לה ערכות איפור מסעירות כדי לבדלה מהמודל הסדרתי. המעטפת החיצונית מורכבת מחתיכות מעוצבות עשויות רכיבים קלים במיוחד כך שמשקלה לא ישבש את הביצועים. תחת יחידות התאורה מלפנים מוצב פגוש אגרסיבי וטעון, ונראה שמכסה המנוע התקמר במעט כלפי מטה. גם מאחורה חל שינוי בסידור המקורי ומודגש באמצעות לועות המפלט הגדולים. רק חבל שתמונות לתא הנוסעים אינן בנמצא.

כך או כך, בהיבט הוויזואלי אפשר לגרוס שהיא נראית כמו כל מרצדס שעברה מסכת שיפורים ארוכה ועשירה מאוד. אך מה שבאמת נוגע לכל אחד מ-25 הרוכשים, קשור להתחוללות המהפכנית תחת מכסה המנוע; שוכן תחת הפרונט הארוך והמזוות של ה-C25, מנוע V12 בנפח 6.0 ל' כפול-מגדשים. הוא מפיק 753 כ"ס בשידוך לתיבת הספידשיפט 5 הילוכים מבית AMG, ומטיס את הגרמניה על הר מומנט שנע בין 116 קג"מ ל-137 קג"מ ב-3,750 סל"ד. מרווח המומנט מודגש מפני שצוותיה טוענים שנאלצו להגביל את העוצמה כדי שהמכונית לא תשתולל בלי הבחנה על האספלט.

מצד שני, עם כזה כוח מתפרץ, היינו מצפים למספרים מתעתעים בתאוצות ובמהירות המקסימלית, אך קרלסון מפרסמת שה-C25 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות ונעצרת ב-352 קמ"ש. הסיבה כך אומר שוסטר המנכ"ל, טמונה במערכות הבטיחות של המכונית. "רצינו לייצר כלי-רכב מהיר מאוד, אבל גם בטיחותי", הוא מציין. "יש כאן מערכות בקרת יציבות, ABS, כריות אוויר ועוד מנגנונים שונים להגנה על הנוסעים". מערך נוסף לטובת נוחות מגיע בדמותו של סט ה-C-Tronic SUSPENSION הייחודי לסדנה. מחשב הניהול המתוחכם מסוגל לנתח את מרקם הכביש תחת הצמיגים (265 בחזית ו-325 מאחור) ולבחור במצב הנהיגה האופטימלי.

כאמור, את ה-C25 תחשוף הסדנה בתערוכת הרכב בז'נבה. מי מ-25 הרוכשים יהיה שם לקבל את פניה לבטח לא יגיע ביידים ריקות מכסף וישאף לסגור עסקה מוקדמת עם נציגיה שינכחו במקום. המחיר אגב ל-C25 צפוי לנשוק לאיזור ה-450 אלף יורו, שהם כ-2.6 מיליון שקלים לפני מסים מקומיים. אכן מהדורה מוגבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully