וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

29.1.2010 / 9:01

פורמולה 1: שומאכר מת מרעב; WRC: להירבונן כואב הגב; מוטו GP: למברטה חוזרת עכשיו; DTM: סין נכנסת לתמונת המצב

פורמולה 1: פרארי חושפת

פרארי חשפה אמש (חמישי) במטה החברה במארנלו את מכונית הפורמולה 1 שלה לעונת 2010, הזוכה לשם הנומרי F10. לעומת מרצדס שחשפה השבוע את מכונית העונה שעברה עטופה בצבעי העונה הנוכחית, אצל פרארי מדובר בכלה עצמה עליה התחילה לעבוד מוקדם מהצפוי בעקבות כשלונות 2009 (נצחון אחד בלבד).

בפרארי לא ירצו לראות עונה נוספת כמו זאת שהייתה, ועל כן תולים תקוות רבות ב-F10. לדברי בכירים בקבוצה, נעשו שינויים רבים לעומת המכונית של הקודמת על מנת להציג חבילה אווירודינמית משובחת כולל דיפיוזר כפול, מלווים בשיפור בכל ההיבטים. שיפורים נוספים שמקווים בקבוצה להמשיך ולפתח יחד עם ספקית הדלק 'של' נוגעים בצריכת הדלק, היות והעונה אסור יהיה לתדלק במהלך המירוץ. ככל שצריכת הדלק תהיה נמוכה יותר, כך ניתן יהיה לשמור על משקל נמוך יותר של המכונית.

לצערה של פרארי, היא נאלצה לסיים מוקדם מהצפוי את השקת המכונית בגלל תנאי מזג האוויר ששררו במסלול פיוראנו הסמוך. נקווה בשבילה שהעונה לא תסתיים אף היא מוקדם מהצפוי, כפי שהיה בעונה האחרונה.

פורמולה 1: שומאכר רעב יותר מהצעירים

הוא ציין את יום הולדתו ה-41 מוקדם יותר החודש, והוא הנהג המבוגר ביותר שיעמוד על הגריד ב-14 למרץ. זה לא מפריע למיכאל שומאכר להיות רעב כמו נהג צעיר זב חוטם, שחייב להרשים את כל העולם ובעיקר את האגו הפרטי. עם שבע אליפויות עולם בכיס ועם שלוש עונות לפניו (אחרי שלוש שנות שבתון), הגרמני אומר שמבחינתו הכל עוד פתוח.

"זה לא אומר שזה צריך להסתיים אחרי שלוש שנים", כך אומר שומי בראיון ל'בילד' הגרמני בהתייחסו לקריירה המחודשת שפתח. "מרצדס מאמינה בי ונותנת לי סיכוי", הוא ממשיך ואומר ונראה כי הוא בהחלט מרוצה מהסיטואציה בה הוא נמצא כשמטרתו היא להמשיך גם אחרי 2012. השבוע חשפה הקבוצה את נהגיה ואת עיצוב המכונית החדשה, ורמז למה שמצפה לנו משומי נקבל ביום שני הקרוב, עת הוא יעלה על המסלול למבחן הראשון.

בכל הסיפור הזה, מעניין יהיה לראות את ביצועיו של שומי לעומת בן קבוצתו הצעיר ניקו רוזברג. במרצדס בונים על רוזברג, מתוך תקווה שיביא להם אליפות בעתיד ועוד כמה בהמשך. אולם, ידוע הוא כי שומאכר לא יסכים להיות מספר 2, גם לא כעת כשהוא בוגר ויציב. מנהל הקבוצה רוס בראון רואה בחיבור יתרון, היות ולדעתו שומאכר יצליח לחדד את נהיגתו של רוזברג. "הם עובדים מצויין ביחד ואני רואה כיצד מיכאל עוזר לניקו לפתח את הקריירה", אומר בראון בראיון לאתר הרשמי של הסבב. אז מתי הוא יהיה אלוף? לדבריו, ביום ששומאכר יפרוש. כן, רוזברג יסכים לחכות שלוש שונים אם לא יותר.

פורמולה 1: עוד שינויים למען הקהל

בעלי העניין בסבב ממשיכים להציע אלמנטים שונים לשיפור השואו לקהל. 'אוטוספורט' חושף כי הקבוצות הסכימו לתקנה חדשה שתחייב את עשרת הנהגים הראשונים על הגריד לעלות למירוץ עם הצמיגים בהם השתמשו במקצה הדירוג במסגרת Q3. זאת, יחד עם התקנה האוסרת תדלוק, אמורים ליצור עניין היות וישפיעו על הטקטיקות של כל נהג.

שינוי נוסף שהוצע הוא לשיטת הניקוד שמזה שנתיים זוכה ללא מעט רעיונות. ההצעה החדשה שתנסה לשפר את השיטה שכבר הוצעה, תעניק 25 נקודות למנצח, 18 לסגנו ובהמשך - 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1. שיטה זו מעניקה יותר נקודות למנצח, מה שיגרום לדעת המציעים למאבקים רבים יותר על המקום הראשון. שתי ההצעות דרושות את אישור התאחדות ה-FIA, אולם לא נראה כי צפוייה התנגדות. בכל זאת, הם מתים שהפורמולה 1 תחזיר את האקשן שהיה לפני שנים.

פורמולה 1: גם המסלולים משנים

מסלולי הפורמולה 1 בעולם נרתמים גם הם למאבק למען השואו. באין עקיפות במצב הקיים, שינויים בתוואי המסלול יכולים רק לעשות טוב. כך למשל, מירוץ פתיחת העונה יביא את הנהגים לתוואי חדש במסלול סאקיר שבבחריין, שיוסיף עוד חמש פניות וסך של 900 מטר לכל הקפה (6.3 ק"מ סך הכל).

מסלול נוסף שיזכה לשינוי מאותה הסיבה הוא סילברסטון, עם תוספת שתכונה 'ארנה' ויועדה במקור למוטו GP. מנהלי המסלול מציינים כי אנשי הפורמולה 1 התרשמו לטובה מהתוספת, וסביר כי יאשרו את התוואי המשופר שאורכו יעמוד על 5.6 ק"מ.

גם במסלול הרחובות של סינגפור יערכו שינויים מאותן הסיבות, אולם אלה יבוצעו רק עבור עונת 2011. מעניין איזה מסלול יהיה הראשון לאמץ את המודל האמריקני, זה שלא כולל פניות ימינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורמולה 1: מי, לאן?

USF1: אחרי חודשים של אי בהירות, אישרה השבוע הקבוצה באופן סופי כי חוזה מריה לופז בן ה- 26 ינהג בשורותיה. לידיעת ממשלת ישראל, לופז נתמך על ידי ממשלת ארגנטינה ונשיאת המדינה כריסטינה פרננדז דה קרישנר נכחה בעת החתמתו. נהג נוסף לקבוצה טרם אושר, אולם מי שעלה כאופציה הוא ויטלי פטרוב שחשף השבוע כי הוא מביא עימו חסויות בסך 15 מיליון יורו.

רנו: פטרוב נמצא גם על הכוונת של רנו ואם להאמין למגזין 'אוטו הבו' הצרפתי, הוא יעמוד לצידו של רוברט קוביצה ביום שני עת תיחשף המכונית החדשה בוולנסיה.

קאמפוס: הקבוצה השלישית שטרם הכריזה על נהג שני, תשמח לקבל את המיליונים של פטרוב. אולם, מי שיותר קרוב הוא אלוף ה-A1GP אדם קארול, בעיקר לאחר שבעל הבית של הסבב המקרטע טוני טשיירה נרמז השבוע כרוכש אפשרי של נתח גדול ממניות הקבוצה.

טורו רוסו: השבוע אושר סופית כי חיימה אלגוארסוארי ימשיך בקבוצה ב-2010. המכונית STR5, תיחשף ב-1 בפברואר בוולנסיה.

רד בול: קבוצת האם תחשוף את המכונית RB6 ב-10 בפברואר בחרז. בינתיים, היא מודיעה כי ברנדון הארטלי ודניאל ריקיארדו יהיו בכוננות לשתי הקבוצות, למקרה שנהג יפצע או יפוטר.

סטפן GP: הקבוצה הווירטואלית שרכשה את שרידי קבוצת טויוטה, היא המועמדת המובילה של ברני אקלסטון למקרה ואחת מהקבוצות החדשות לא תהיה מוכנה לעונה (רמז? קאמפוס). אם זה יקרה, יתכן ונראה גם את השומאכר השני על הגריד.

WRC: מחממים מנועים

עונת 2010 של ה-WRC תצא לדרך ב-12 בפברואר בשוודיה, ונראה כי כולם מחכים כבר לרמזור הירוק. מיקו הירבונן (פורד) כבר החל להתכונן עם נצחון בסוף השבוע האחרון בראלי מונטה קרלו של סבב ה-IRC. הפיני מכוון השנה רק למקום אחד - אליפות, וזאת אחרי שנה בה סבל מבעיות גב כפי שחשף השבוע, שאף הקפיצו אותו לביקור לא יזום בבית חולים.

לעזרתו (או שלא), יתייצב בשורות קבוצת המשנה סטובארט-פורד אלוף העולם פעמיים בעבר מרקוס גרונהולם שרוצה שוב לטעום מהשבילים המושלגים של שוודיה. בקבוצה צופים לו פודיום, כאשר המטרה הברורה היא - לקחת נקודות חשובות מאלוף העולם בשש השנים האחרונות סבסטיאן לואב (סיטרואן).

מנגד, האס בשרוול של סיטרואן הוא קימי רייקונן שמגיע היישר מהפורמולה 1. הפיני ינסה לגנוב נקודות יקרות לפורד ולואב מאמין בו. "אין ספק שהוא נהג טוב", אומר הצרפתי שמייד מתרץ זאת בגנים הפינים הידועים. רגע, לואב, גם הירבונן וגרונהולם פינים.

בסוף השבוע יתחרו רייקונן ושותפו של לואב דני סורדו, ב'ארקטיק ראלי' של לפלנד רכובים על ה-C4 WRC. מעניין מי מהם יהיה טוב יותר.

מוטו GP: רוסי חושב על פורמולה 1

ולנטינו רוסי עשוי לעזוב את סבב המוטו GP לטובת הפורמולה 1, כך חושש דוויד בריבוי מנהל קבוצת ימאהה בה רוכב האיטלקי. בראיון שנתן ל'גאזטה דלו ספורט', אומר בריביו כי הטסט האחרון שערך אלוף העולם לפני כשבוע בהצלחה רבה, עשוי להעיר בו שוב את הרצון להצטרף לסבב היוקרתי. "ולנטינו עשוי לקבל חשק להחליף ספורט", כך הוא אומר.

בתום העונה יסתיים חוזהו של רוסי בימאהה, ונראה כי רק הצעה שאי אפשר לסרב לה תשאיר אותו במוטו GP. עם תשע אליפויות עולם בכל הקטגוריות, לא נראה כי יש לו עוד אתגרים פרט לתואר עשירי שאולי יצטרף לרזומה. מנגד, שמועות שמקשרות אותו עם דוקאטי עשויות לשנות את התוכניות היות ומדובר בקבוצה איטלקית. מצד שני, גם פרארי איטלקית והנשיא לוקה די מונטזמולו ישמח לאמץ אותו. האם זה אומר שמאסה צריך להתחיל לחפש כיסא אחר?

מוטו GP: למברטה חוזרת אחרי 60 שנה

השם למברטה מוכר בוודאי רק למי שבינכם שגילו חוצה את החמישים, או עשור קודם אם אתם ניזונים משמועות. בין שנות הארבעים לשנות השבעים השיקה החברה האיטלקית אינספור דגמים החל מטוסטוסים קלים ועד סוג של ריקשות שלושה גלגלים ממונעות, שאף זכו להכנס לז'רגון הישראלי דרך מערכוני הגשש ("יבואו על למברטה איזה עשרים שלושים שודדים"). כמובן שגם מסלולי המירוצים היו בתמונה כיאה לשכמותה, וכך נוסדה סדרת ה'למברטה דאורו' (למברטת זהב בעברית).

כ-60 שנה אחרי ששמה התנוסס לאחרונה במסגרת אליפות עולמית, עושה למברטה קאמבק למסלולי המירוצים דרך סדרת ה-125 סמ"ק של אליפות העולם. אחרי שנתיים של פיתוח, תציב החברה שני אופנועים על הגריד בעונת 2010 כששמה של הקבוצה הוא 'למברטה רפארטו קורסה'. עכשיו נמתין, אולי גם דיאלים תגיע למסלול.

DTM: אליפות גרמניה, בסין

סבב הטורינג הגרמני אמנם מבקר במספר מדינות באירופה במהלך העונה, אבל הנה תפנית מסעירה בעלילה. אמש הודיעו מנהלי הסבב כי מירוץ הנעילה של 2010 יערך כנראה בסין הרחוקה שתארח את מכוניות אודי, אופל ומרצדס למירוץ ברחובות שנגחאי. זו הפעם השנייה שהסבב עושה את כל הדרך עד לשם אחרי מירוץ רחובות שנערך ב-2004 שלא במסגרת האליפות.

גם כאן כמו בהרבה מקרים אחרים, ניתנה עדיפות למירוץ רחובות מאשר שימוש במסלול המקומי. דוגמה לכך יש לנו בפורמולה 1 בוולנסיה, או בסבב ה-IRL שב-2010 יתארח לראשונה בברזיל כשגם כאן, יהיה זה ברחובות העיר סאו פאולו ולא במסלול אינטרלגוס הסמוך.

סין תחליף למעשה את צרפת, שאחרי ביטול החוזה עם מסלול דיז'ון לא תארח את הסבב בתחומה. בסה"כ יערכו העונה עשרה מירוצים וכדאי שתכניסו את התאריכים ליומן, למקרה שתזדמנו לאזור:

25/04 – הוקנהיים, גרמניה
23/05 – ולנסיה, ספרד
06/06 – לאוסיטז, גרמניה
04/07 – נוריסרינג, גרמניה
08/08 – נורבורגרינג, גרמניה
22/08 – זנדוורט, הולנד
05/09 – ברנדס האץ, בריטניה
19/09 – אושרסלבן, גרמניה
17/10 – הוקנהיים, גרמניה
31/10 – שנגחאי, סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully